Syk-O Skrevet Februar 9, 2005 Share Skrevet Februar 9, 2005 Noen som har peiling på hvordan 732i motoren (E23) passer inn i E28 525i'en? Det er en M30 motor som står i 525i'en, så jeg tror selve motoren skal passe ganske bra inn, men passer girboksen fra 2,5'en på 3,2'en? Og er det noe annet jeg burde vite? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Februar 9, 2005 Share Skrevet Februar 9, 2005 peis på! alt passer! men viss du tar motoren fra en automatgira bil, å inni en med manuellkasse, må du ha et lager bak i veiva, inngåande aksling på kassa skal inni der nemlig. vikti vikti!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Syk-O Skrevet Februar 9, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2005 Bra! Du har vel ingen dårlige erfaringer du vil dele med meg med det samme da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Februar 9, 2005 Share Skrevet Februar 9, 2005 turbo motor jeg har satt inn da... trudde æj stund jeg måtte bygge karnapp!! j...... trangt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Syk-O Skrevet Februar 9, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2005 Jeg må helt sikkert ha det lagret! Sikkert vært automat, tipper jeg... Hvor kan jeg skaffe det lagret, billig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
528i Skrevet Februar 9, 2005 Share Skrevet Februar 9, 2005 samme lageret trengs på ford, vist samme opperasjon skal utføres. koster 60kr for ford lageret! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Februar 10, 2005 Share Skrevet Februar 10, 2005 gs har vell. forskudd betal, å send som brev. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Syk-O Skrevet Februar 10, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2005 Nei... D hadde stått en 4trinns manuell-kasse i den.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Syk-O Skrevet Februar 10, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2005 altså... på den gamle girboksen (fra e23'n) sto d noen givere.. Regner med at jeg må ha disse på den jeg skal sette på... da må jeg bore nye hull til disse på 5-trinns kassen... så det så... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Syk-O Skrevet Februar 17, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2005 Har satt inn selve motoren nå! men jeg har noen få problemer... Radiatoren fra 732en var for stor, kan jeg bruke radiatoren fra 525en? Slangen mellom luftmengdemåleren og innsuget var gåen og slangen fra 2,5en passet ikke på luftmengdemåleren... luftmengdemåleren fra 2,5en passer vel ikke på den motoren? Var fire klippte ledninger som gikk sammen med ledningene til sikringsboksen. Hvor skal de?! (Bilde kan ordnes hvis nødvendig) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Februar 17, 2005 Share Skrevet Februar 17, 2005 givere på en gammal e23 med 4 trinns manuell?? hmm.. sikker på det er en gammel 3,2 du har?? "vanlig" justerbar fordelar??radiatoren fra 2,5 kan du bruke,, får du problem med varme, monter el-vifte fremmom radiatoren, plenty plass. ledningane må du nesten ha et koblingsskjema for å finne ut av.. et fra donorbilen. å et fra din egen.. så ser du hvor de forskjellige hører hjemme.. men du!! koffør ikkje berre bruke el-anlegge frå 2,5'en? behold dysene å lmm'en fra 3,2'en. så skulle resten være bolt on! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Syk-O Skrevet Februar 17, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2005 Er jo ikke helt sikker da.. siden motoren var tatt ut av bilen når jeg kjøpte den. Står 3,2/3,5 på innsuget, og 3,0/3,3 på blokka... Er ikke vanlig fordeler! Er en flat fordeler som står helt inntil framenden på toppen... Er heller ikke helt sikker på om jærnen til 3,2en er helt 100%, men det har jeg ikke prøvd enda... Regner ikke med at jærnen fra 2,5en passer...? Hva er lmm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Syk-O Skrevet Februar 18, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2005 luftmengdemåler seff... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Syk-O Skrevet Februar 21, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2005 kan noen si meg hvilken rekkefølge pluggledningene skal stå på den føkka fordeleren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå