øyvind bp Skrevet Februar 9, 2005 Share Skrevet Februar 9, 2005 Jeg har en 525i 88 mod med katalysator. Da jeg var på verksted med den sa han som jobba der at jeg kunne fjerne den lovlig siden det ikke ble påbudt før 89. Noen andre har fortalt meg at det ble påbudt i 89. Dersom man fjerner katalysatoren, er det da lurt å sette en slags potte der den var, eller er der bare å sette på rette rør bak til første potte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 9, 2005 Share Skrevet Februar 9, 2005 mener det var i 1989 at katalysator ble påbudt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goranimo Skrevet Februar 10, 2005 Share Skrevet Februar 10, 2005 Jeg EU godkjente en Volvo740 90 mod som var reg i 89. Da gikk den igjennom uten kat . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3TR Skrevet Februar 10, 2005 Share Skrevet Februar 10, 2005 Det stemmer at påbudet gjelder for biler førstegangsregistrert før 1. Januar 1989. Om bilen har katalysator som standard før 89 er det ikke lov å fjerne den i ettertid. Men det bør kunne gå bra om det ikke er anmerket at du har katalysator i vognkortet Bare monter et rør (eller to i ditt tilfelle?) der kat'en var. Det skal sies at BMW sine kat'er kjent for å være veldig effektive, så ikke forvent enorm forskjell. Men det kan være den er klar for utskifting uansett og da vil det nok merkes bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå