Gå til innhold

Angel-eyes, med Xenon

NSS
 Share

Anbefalte innlegg

Er det lov å for meg å sette på Angel-eyes med xenonlys på bilen min, når jeg har en E34 :?:

mvh NSS

Skal du ha det godkjent og innskreven i vognkortet, må følgende krav være oppfylt:

* Lyktene må ha rengjøringsmiddel. Enkelte veistasjoner tolker dette som at KUN viskere er godt nok. Andre tillater også spylere.

* Lyktene må ha AUTOMATISK nivåregulering. Dette medfører sensorer som måler vinkel på bilen, somregel på alle hjulene.

* Xenonsettet må ha TÜV-godkjenning.

Så langt jeg har sett, er det kun Hella som leverer sett som blir godkjent i Norge. Til BMW har de vel kun sett for E36 som oppfyller kravene og kun om du monterer lyktespylere i tillegg.

Man kan jo heller montere Xenon i fjernlys eller tåkelys noe som ikke krever noe som helst godkjenning :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det vil si at de her ikke er tillatt??

http://www.stylabilen.se/bmw%20e34/Belysning/BaklamporrE34.asp

Men er det noen som kommer til å stoppe meg å sjekke om de er godkjent? Jeg tviler på at politiet gidder å bruke resurser på det :lol:

For det første; nei de vil ikke bli godkjent. Du må demontere de og hive på de originale når du skal ta PKK'en. Ellers er det vel ikke overhengende fare for å få smekk på lanken.

For det andre; De lyktene koster ikke mer enn 3500 hos üm*nitza. Burde gi en pris på rundt 5000 alt inkludert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Lyktene må ha rengjøringsmiddel. Enkelte veistasjoner tolker dette som at KUN viskere er godt nok. Andre tillater også spylere.

Å kreve viskere er jo helt bak mål, all den tid 99% av bilene som blir levert originalt med Xenon ikke har viskere, men kun spylere!

Du må huske på at vi snakker om biltrangsynte her! Jeg argumenterte med det samme, men de på trafikkstasjonen i Bergen sa at det utelukkende var fordi de fikk de typegodkjente sånn- Det var mer enn hintet til at hadde det vært opp til de, ville de ha avskiltet hele bunten for ulovlig lys.

De viste også til at Volvo samt Mercedes har viskere på flere modeller. Dette har nå iallefall Volvo sluttet med, så etterhvert faller forhåpentligvis argumentene på steingrunn.

Moralen er at skal man ha noe godkjent, må man kjenne sin veistasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...