Gå til innhold

BMW 520iA 2000-mod: Trekker dårlig i enkelte tilfeller!!?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen har noen gode tips i f.b.m periodisk feil på min 520iA 2000-mod; Ved enkelte tilfeller, når bilen har vært parkert 15-30 minutter (etter først å ha vært kjørt opp til normal driftstemperatur), hender det at motoren rett og slett stopper etter at jeg har begynt å kjøre igjen. Etter 2-3 stopper går den, men da virker det som om jeg kjører med bremsene på. Selv med ganske hardt gasspådrag, vil den ikke respondere og det virker nesten som den kveles. Den skifter heller ikke gir, med mindre jeg gir den en ordentlig ”kick-down”. Da skifter den gir, men det virker fortsatt som den går med bremsene på. Videre virker det som om gasspedalen må trykkes lenger inn enn normalt ved igangkjøring, og da ”napper” det litt. Bilen oppfører seg likt om det er glatt, tørt eller vått føre. Jeg har også vært oppmerksom på om antispinn-lampen blinker, det gjør den ikke, men bilen oppfører seg omtrent på samme måte som om antispinn skulle være aktiv.

Når bilen er kald igjen, går den som ei ”kule”.

Skrevet

Dette minner veldig om fenomenene på min E39 520iAT 2001 modell med M54 motor. det er når motoren er varm eller halv-varm og når den er igang går den fremover, men føles som om det er 70 og ikke 170 hk. Stopper jeg kan jeg risikere at motoren stopper når jeg gir gass igjen. står den på tomgang på N eller P kan den dø hvis jeg ruser den opp og slipper gassen.

Er motoren kald går den som normalt, og noen ganger også når den er varm.

Har fått tips om at det kan være kam-sensor, og det er vel en LMM som kan gi sånne utslag?

Skrevet

Min er jo importert, så er vel noe vrient, og 4 års garanti er det neppe på en BMW.

Men skal nok innom og få de til å kikke på den, så får vi se.

Skrevet

Hei Kyrre!

Kan bare bekrefte at symptomene er helt identiske, det med rusing og påfølgende stopp også. Vet du hva en LMM er?

Skrevet
Hei Kyrre!

Kan bare bekrefte at symptomene er helt identiske, det med rusing og påfølgende stopp også. Vet du hva en LMM er?

LMM er luftmengdemåleren.

Skrevet

Da får vi bare se hvem som kommer seg først på verksted og får satt diagnosen.

Hvor i verden holder du til PeKå? greit om vi kan sammenlikne priser på rep hvis det blir noe så vi ikke må betale for mye

Skrevet

Fikk forøvrig svar nå på bmwccn sine sider fra en som hadde hatt samme symptomer som hadde fått byttet kamsensor på garanti, riktignok etter en del mas. Så da er det kanskje håp om å slippe å betale noe av det ihvertfall.

Skrevet

Hei igjen Kyrre! Bilen er kjøpt hos forhandler i Oslo og de har lovet at dette skal ordnes kostnadsfritt for meg, men jeg var allikevel nysgjerrig på hva det kunne være.

Skrevet

Hadde samme problemet på min 520 1999 mod...

Da gikk nesten ikke bilen fremover men jeg kunne ruse den opp på maks turtall...

Da var det en sensor (på akslingen, tror jeg) som var gåen...

Skjedde to ganger, men BMW tok det på sin kappe...

Bilsalongen Skien altså:)

  • 1 year later...
Skrevet

Jeg kjøpte en 520IA 2001 mod forrige uke.

4 dager etter begynte symptomene som dere har snakket om her. ](*,)

Bilen oppfører seg helt likt som forklart i første post.

Noen som har betalt for denne reperasjonen, og husker hva det kostet?

Evt, er det noen som vet hvor føleren står, og om den er grei å bytte selv?

Skrevet

Det ble fikset på min bil etter at jeg byttet den inn, men det var meg som fikk regningen. kostet 1600 eller 1900 kroner, så ikke en veldig stor greie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...