NSS Skrevet Februar 15, 2005 Share Skrevet Februar 15, 2005 Er det no vits med V-power på biler?? Hjelper det no, eller er det bare for å tjene mer penger? Kan noe bli ødelagt av det? Hjelper det på bilen min? mvh NSS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Februar 15, 2005 Share Skrevet Februar 15, 2005 V-power = 95 blyfri med ekstra smøremidler og diverse rensevæsker... Har du en gammel og "skitten" motor, så kan det hjelpe på slik at den friskner til igjen.... Men du øker ikke effekten utover originalt på bilen din.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Februar 15, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2005 Tror jeg må teste en tank med v-power jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Februar 15, 2005 Share Skrevet Februar 15, 2005 I følge diverse tuning firmaer o.l; Har du en motor fri for avleiringer og sot/drit får du mer utbytte av å fylle 98 blyfri... Men begynner bilen å trekke på åra kan det jo kanskje lønne seg med en tank V-power i ny & ne.... Allerede etter 3-4 tankfyllinger med den nye V-Power-bensinen vil skitne ventiler bli markant renere. Etter få tusen kilometer er de som nye, ifølge Shell. Dette skal gi økt motorkraft og bedre drivstofforbruk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Februar 15, 2005 Share Skrevet Februar 15, 2005 Men du er ikke garantert noen forbedring av å tanke V-power da.. Alt kommer jo ann på tilstanden til motoren din før du begynner med bensinen. Hvis bilen din skal ha 98 oktan bensin kan du IKKE tanke V-Power. V-Power er 95 oktan bensin og biler som krever 98 oktan kan derfor ikke bruke V-Power. I utlandet så har de V-Power Racing 99 + den kunne jeg tenkt meg her til lands, men siden 87% av Shells bensinkunder tanker 95 oktan, har de valgt å lansere kun V-Power 95 oktan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Februar 15, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2005 Jeg har en E34 520i 12v... Er ikke sikker på om jeg skal bruke 95 eller 98... Noen som vet sikkert? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Februar 15, 2005 Share Skrevet Februar 15, 2005 Det skal stå i instruksjons boka di.. eller på bensintank-lokket.... Hvis den kun skal ha 98 okt. Får du jo kjøpt div rensemiddler til bruk av fjerning av belegg/sot.. Kanskje viktig med et oljeskift etter en tar en slik behandling da noe drit sikkert legger seg i olja.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Februar 16, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2005 Har ikke instruksjons bok Og bensintank lokket er ikke orginalt Noen som har en 520i 1988mod med 12v?? Som vet hvordan bensin bilen min bruker? Jeg har fylt 95 og det har gått strålende hittill... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 16, 2005 Share Skrevet Februar 16, 2005 Har ikke instruksjons bok Og bensintank lokket er ikke orginalt Noen som har en 520i 1988mod med 12v?? Som vet hvordan bensin bilen min bruker? Jeg har fylt 95 og det har gått strålende hittill... Min er litt nyere, men jeg har samme motoren (M20B20) og fyller kun 95. Det var det BMW-forhandleren sa skulle på den.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjonsvik Skrevet Februar 16, 2005 Share Skrevet Februar 16, 2005 Det sies at, hvis du skal ha noen som helst virkning av å fylle V-power må du gjøre dette jevnlig.. En tank i ny og ne vil ikke ha noe stor innvirkning.. Men i stedet for å fylle dyrere drivstoff på bilen din, kan du jo kjøpe en flaske med dyserens og fylle på mellom hver femte tank, eller noe sånt.. Det er det samme som de tilsetningsstoffene i denne V-power bensinen. Det selges på alle bensinstasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Februar 16, 2005 Share Skrevet Februar 16, 2005 Men i stedet for å fylle dyrere drivstoff på bilen din, kan du jo kjøpe en flaske med dyserens og fylle på mellom hver femte tank, eller noe sånt.. Det er det samme som de tilsetningsstoffene i denne V-power bensinen. Det selges på alle bensinstasjoner. Beklager, men det er ikke det samme... Produktet er utviklet i nært samarbeid med Ferraris Formel 1 team og er ikke det samme som du får kjøpt i doseringsflasker på bensinstasjonene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjonsvik Skrevet Februar 16, 2005 Share Skrevet Februar 16, 2005 Okey..Men formålet er noe av det samme? Jeg har vel kanskje misforstått litt.. Det kan også være at jeg ikke har så stor tro på dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivanskjavik Skrevet Februar 16, 2005 Share Skrevet Februar 16, 2005 jobbet på shell for et halvt år siden. var med på lanseringen av vpower bensinen. testet det selv å merket en nedgang på forbruket på bilen min. hvis man f.eks kjører 4-5 tanker med vpower for å få renset motoren så er det ganske sikkert at du vil merke nedgang i forbruket. hvis du fortsetter å bruke vpower så vil du holde motoren ren. hadde en kunde som påsto at bilen hannes gikk ned 2dl på mila i forbruk. har hørt en del myter om at vpower gjør at motoren din skjærer seg, men høres litt tvilsomt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomasf Skrevet Februar 16, 2005 Share Skrevet Februar 16, 2005 V power er jo vanlig bensin tilsatt ørlite rensemiddel. Så effekten er vel bortimot marginal. Anbefaler at kjøper en rens til bensinsystemet, og du vil få mye mer utbytte av det enn x antall v-power tanker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Februar 16, 2005 Share Skrevet Februar 16, 2005 Anbefaler at kjøper en rens til bensinsystemet, og du vil få mye mer utbytte av det enn x antall v-power tanker. Som sagt tidligere så er ikke rensemiddlene du får kjøpt på diverse plasser det samme som er i blandingen V-power. Den er et resultat av samarbeidet mellom Ferrari og Shell. Dette påståes er en unik blanding du kun får hos Shell. Hvis du skal bruke en slik motor-rens/dyserens ved hver tanking så blir det vel uansett dyrere i lengden enn å fylle V-power. Men det er mulig å få mer teknisk informasjon om V-power. Hvis du sender de en e-post (skriftlig forespørsel) om at du ønsker ytterligere informasjon til Shell.Kundesenter@ope.shell.com hvor du oppgir fullt navn og adresse samt en kort forklaring om hva du skal bruke den til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå