Gå til innhold

40 mm senking av bil

thomasf
 Share

Anbefalte innlegg

, og vil det eventuelt være ok med eksisterende dempere på et 40mm senkesett ?( modell e46)

Er bilen forholdsvis ny og lite kjørt hadde jeg ikke hatt betenkeligheter med å montere et 40mm senkesett og kjørt med orginale dempere. Dette visst hovedgrunnen for senkingen var utseende vel og merke. Jeg ville i et slikt tilfelle valgt senkefjærer av den litt mildere sorten, f.eks Eibach e.l.

Jo mere demperene er slitt jo dårligere vil kombinasjonen senkefjærer og myke orginaldempere bli. Prioriterer du kjøreegenskaper har du veldig mye igjen for å legge ut de ekstra lappene det koster med et komplett senkesett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Eibach sine fjærer er å anbefale, er det noen nettbutikker som selger disse eventuellt andre gode til en fornuftig pris?

Husk at Eibach leverer to foskjellige sett: Pro Line som senker litt mer (30mm?) enn M-Tech understellet men med samme komfort. Så er det Sport Line som senker 50/30 eller tilsvarende H&R 60/40 men er betydelig stivere og uten særlig komfort.

Jeg har det siste komplett med EIbach dempere (Sport System) og er kanonfornøyd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så siden jeg er opptatt av komfort og ønsker rundt 40mm senking, bør jeg gå for Eibach Pro Line? Hvilke nettbutikker selger Eibach?

Eibach Pro Line er komfortable, ja. Om de er de ALLER mest komfortable, kan jeg ikke si, men de tilsvarer M-understellet.

Det er Hellanor som forhandler Eibach i Norge, så alle som har Hella kan også skaffe Eibach. På nettbutikksiden er jeg usikker. Auto-Trio har vel også Eibach, så er du medlem av BMWCCN kan du nok få en grei pris hos de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye snakk om at man bør skifte dempere ved bruk av kortere fjærer/senkesett.

Hvor mener folk denne grensen går, og vil det eventuelt være ok med eksisterende dempere på et 40mm senkesett ?( modell e46)

Apex sine fjører er komfortable.

Selges b.l.a gs.bildeler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...