Gå til innhold

Lyd input via kasettspiller.


 Share

Anbefalte innlegg

vet hva slags kassett du mener, men er ikke sikker på hvor de selger de. kan hende de har det på bilextra, hvis ikke så har de det sikkert på bilstereo butikker.

Hvis ikke så kan du bruke en fm-modulator. en liten ting du kobler til discman, mp3 spiller osv. denne sender ut radio signaler så du stiller bare inn en bestemt frekvens på radioen, og så får du musikk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om noen som sleger sån adapter som gjør at du kan koble til en discman elns til via kasettspilleren?

Du tenker vel på en slik:

323612A_X_2004-07-01_134615.jpg

Kassettadapter med spenningsomvandler fra 12V DC til 1,5V/3V/4,5V/6V/7,5V/9V og 12V, 200-800 mA, for enkel tilkobling av bærbar CD-spiller, Minidisc etc. til bilstereoens kassettinngang. 3,5 mm stereoplugg for tilkobling til ekstern lydkilde.

32-3612 179,00

(Clas Ohlson, men fås sikkert hos Biltema m.fl.)

FM-modulator suger. Odlegger radiosignalet ditt og gir en sinsykt dårlig lydkvalitet.

Da tror jeg du har vært ute for dårlig utstyr eller slett arbeid. Min erfaring er at FM-modulator gir MYE bedre kvalitet enn disse elendige kassettadapterene (som jeg synes suger).

Foreldrene mine har CD-skifter tilkoblet originalanlegget i Voyageren sin (slik mongo 1,5 DIN USA-spiller...), og der tipper jeg de færreste hører forskjell, selv om det er det store originale USA-Infinity-anlegget med masse høyttalere og subber i dørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg Har for en måneds tid siden kjøpt meg en sånn kassetadapter av Clas Ohlson og er mildt sagt kjempefornøyd. Jeg syns kvaliteten er lik så bra som om at det skulle vært en cd spiller. På Mp3 spilleren er det jo egen volumkontroll, så jeg må skru litt ned på den slik at det ikke blir "skurring" på bassen. Ellers så er jeg også ganske imponert over lydkvaliteten på selve anlegget når jeg hører på radio. Sammenlignet med min bror`s 98 mod A4 så er lydkvaliteten på et helt annet nivå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg Har for en måneds tid siden kjøpt meg en sånn kassetadapter av Clas Ohlson og er mildt sagt kjempefornøyd. Jeg syns kvaliteten er lik så bra som om at det skulle vært en cd spiller. På Mp3 spilleren er det jo egen volumkontroll, så jeg må skru litt ned på den slik at det ikke blir "skurring" på bassen. Ellers så er jeg også ganske imponert over lydkvaliteten på selve anlegget når jeg hører på radio. Sammenlignet med min bror`s 98 mod A4 så er lydkvaliteten på et helt annet nivå :)

Kjøpte en sånn eg og(uten støm adapter)

fikk litt skurring i bassen fra ipod´n men det var jo bare å skru ned ett hakk på podd´n, funker greit det :)

kasett greien knirker forreste ørlite granne men det gir seg når den får seg en killevink :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Jeg Har for en måneds tid siden kjøpt meg en sånn kassetadapter av Clas Ohlson og er mildt sagt kjempefornøyd. Jeg syns kvaliteten er lik så bra som om at det skulle vært en cd spiller. På Mp3 spilleren er det jo egen volumkontroll, så jeg må skru litt ned på den slik at det ikke blir "skurring" på bassen. Ellers så er jeg også ganske imponert over lydkvaliteten på selve anlegget når jeg hører på radio. Sammenlignet med min bror`s 98 mod A4 så er lydkvaliteten på et helt annet nivå :)

Godt å se at det ikke BARE er bilen din som er på et helt annet nivå en Audien da 8)

// Bmw power ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...