Gå til innhold

Før:518i Ventil Løftere. Nå:Går dårlig


brusern
 Share

Anbefalte innlegg

hadde den tendensen til å ligge høyt på turtall, fikk aldri noen problemer med min, kanskje din var litt herpa fra før.

Jeg gjør ikke annet, jeg bruker bilen kun til og rase med fra a til b! :)

Jeg kjenner de 3 siste eierene på denne bilen, og de har somregel brukt den fint, og aldri hatt oppe motoren på denne bilen.(den har gått 220000km)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde akkurat samme problemet faktisk. Endte med å bytte hele toppen. Har rep. manual for dette liggende i pdf-format om du er interessert.

Hei du.. det hadde vært kjekkt og hatt, Du har ikke mulighet til og sende på mail eller msn : brusern@hotmail.com

Jeg er nesten ferdig med og skru sammen toppen nå, men ikke umulig at den muligens er god og ha til seinere motor stop! :roll: .. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en fordel og montere ventiler og diverse før du setter på kammen da! :lol:

Hei du.. å hvorfor?.. igår monterte jeg : først inn kam, så ventil løftere med stenger, så fikk jeg alle ventilene på riktig plass ved og skru kam`en 180 grader og 180 tilbake til det registeret skal være.. ;)

Tror det er rimelig mye mer arb, og sette inne kam til slutt?? når alt er ute liksom eller?

Takk for alle tips ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæhæ!

Måtte bare le litt :P

Har gått gjennom det samme med 525en min... Varm motor og alt var bare flott... Kjørte den i 1sek på sperra mens jeg sto stille og der knakk vippearma! Tok ut hele motoren for å skifte, siden jeg ikke ville av med toppen. mange timer for å få ut motoren, et lite kvarter for å bytte arma, også noen timer til for å få inn motoren igjen... :P

Motoren funka helt fint i en måned eller to...

Har nå en 2,5i delemotor stående hvis du trenger andre deler...

Har også en "hel" 518i med helt grei motor, som delebil!

Så bare si ifra hvis du trenger noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæhæ!

Måtte bare le litt :P

Har gått gjennom det samme med 525en min... Varm motor og alt var bare flott... Kjørte den i 1sek på sperra mens jeg sto stille og der knakk vippearma! Tok ut hele motoren for å skifte, siden jeg ikke ville av med toppen. mange timer for å få ut motoren, et lite kvarter for å bytte arma, også noen timer til for å få inn motoren igjen... :P

Motoren funka helt fint i en måned eller to...

Har nå en 2,5i delemotor stående hvis du trenger andre deler...

Har også en "hel" 518i med helt grei motor, som delebil!

Så bare si ifra hvis du trenger noe...

Ok.. flott jeg skal si i fra hvis jeg trenger noe etterhvert.. ikke umulig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten .. skrudde sammen alt her om dagen .. starta og gikk fint igjen:) Dro til toppen først med 60Nm også med 70Nm, virka som det blei tett ;).. (har kjørt noen mil nå)

Har bare igjen og snu litt på fordeleren, så tenninga blir bra.. den er ikke kommet helt i vater enda.. ;)

Ellers tusen takk for all hjelp .. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.. det synes jeg og, får håpe denna ***** bilen holder en liten stund nå ;)..

Justerte tenninga i natt.. blei bra :)

Men jeg syns den går skikkelig dårlig, er liksom ikke noe skikkelig drag i den..

Hadde en gang i tida en Kaddet 1.3s med ca 70hk .. jeg syns den faktisk var mye kvekere, og gikk bedre..

Noen som veit hva som kan være galt ?.. eller pleier dissa bilene og gå så dårlig? (hvis jeg tvinger den skikkelig klarer den toppen 150km liksom :evil: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. jaja, da er det noe galt en plass, jeg får ikke tvingt den opp i mer enn maks 150km på speedometeret!!!.. og da har jeg sliti leeeenge over ei lang slette.. noe må være galt. Noen som har peiling på hva det kan være??. kan jo være mye, men kanskje noen har vært borti samme problem ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok eit par tenner feil på registere, da blir det for det første umuli og få justert tenninga 100% og motoren blir veldig uøkonomisk og dårlig effekt i, symponene varierer i forhold til ka vei registeret er feil! vist det er 0 dreiemoment osv så er det nok det! men det kan og vere ei topp pakning som leker og fører til dårli komp\kanskje

ta og mål kompresjonen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at du har stilt tenninga helt nøyaktig? Dette skal jo gjøres med spesial verktøy, ikke på feelingen..

Stillte tenninga etter øret ;).. men dette har jeg gjort før, og det har somregel funka fint.. men jeg skal prøve og justere tenninga en gang til ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok eit par tenner feil på registere, da blir det for det første umuli og få justert tenninga 100% og motoren blir veldig uøkonomisk og dårlig effekt i, symponene varierer i forhold til ka vei registeret er feil! vist det er 0 dreiemoment osv så er det nok det! men det kan og vere ei topp pakning som leker og fører til dårli komp\kanskje

ta og mål kompresjonen din!

Tja.. er rimelig sikker på at registeret er riktig.. når jeg hadde av kam hjulet merka jeg godt av på kjede, og hjulet flere plasser.. (satte det nøykatig tilbake på alle merkene.)

Topp pakningen er tett ser det ut som, svetter ikke, og det er heller ikke olje i kjøle vannet.. (kan jo muligens prøve en komp test..)

Jeg skal ta en nermere titt på det ikveld, har ikke hatt tide til og se skikkelig på det.

Takker alle for gode tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...