knp86 Skrevet Februar 17, 2005 Share Skrevet Februar 17, 2005 Det drypper vann ned fra taket i bilen min (E30) nåken som har en ide om kordan eg kan få ordna det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Februar 17, 2005 Share Skrevet Februar 17, 2005 hvor kommer vannet fra da? et hull i taket, eller er det en løs list/gummipakning/gummi-list "den som sitter på dørene", den svarte myke gummi-aktige saken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knp86 Skrevet Februar 17, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2005 hvor kommer vannet fra da? et hull i taket, eller er det en løs list/gummipakning/gummi-list "den som sitter på dørene", den svarte myke gummi-aktige saken? eg har takluke så eg trur det er der det komme fra. det blir jo veldig vanskelig å komme til der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Februar 17, 2005 Share Skrevet Februar 17, 2005 uansett, hvis du skal ha en billig løsning så bruk en vannfast gummi-tetnings-masse/guffe! sånn man kjøper på biltema bilextra torshov osv! vi brukte hvertfall noe sånt da vi tetta igjen lekasje i tak på båten i fjor sommer, det var en sånn gummi-sak ved vinduet som var løs, vi smurte på sånn guffe, lot det tørke 1-2 timer som anbefalt...og det funka, t.o.m da vi hard-spyla med høytrykk rett på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 17, 2005 Share Skrevet Februar 17, 2005 Hvor drypper vannet ned? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knp86 Skrevet Februar 18, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2005 Hvor drypper vannet ned? over baksete på høyre side Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 18, 2005 Share Skrevet Februar 18, 2005 Midt i taket liksom, eller ute i hjørnene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knp86 Skrevet Februar 18, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2005 i hjørne bak passasjer setet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeT Skrevet Februar 18, 2005 Share Skrevet Februar 18, 2005 uansett, hvis du skal ha en billig løsning så bruk en vannfast gummi-tetnings-masse/guffe! sånn man kjøper på biltema bilextra torshov osv! vi brukte hvertfall noe sånt da vi tetta igjen lekasje i tak på båten i fjor sommer, det var en sånn gummi-sak ved vinduet som var løs, vi smurte på sånn guffe, lot det tørke 1-2 timer som anbefalt...og det funka, t.o.m da vi hard-spyla med høytrykk rett på! vet du hva det heter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirakulix Skrevet Februar 18, 2005 Share Skrevet Februar 18, 2005 Om det er bake ved en av sidene, kan det også for meg høres ut som det er tette drenering ifra takluka ELLER dårlig pakning rundt bakvinduet. Selv opplever jeg vanndråper på innsiden av bakruta Og jeg tror det er pga. dårlig pakning rundt vinduet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 18, 2005 Share Skrevet Februar 18, 2005 i hjørne bak passasjer setet. Nettopp.. slik info er nødvendig vet du. Da er det nok stor sjanse for at det er trøbbel med dreneringen til soltaket, enten at slangen har ramlet av (er festet med slangeklemme) eller at den er tett. Det er nemlig dreneringsrør fra taklukekassetten i alle fire hjørnene.. Antar ihvertfall det er slik på E30 også, det finner du fort ut om du tar av taktrekket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knp86 Skrevet Februar 18, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2005 i hjørne bak passasjer setet. Nettopp.. slik info er nødvendig vet du. Da er det nok stor sjanse for at det er trøbbel med dreneringen til soltaket, enten at slangen har ramlet av (er festet med slangeklemme) eller at den er tett. Det er nemlig dreneringsrør fra taklukekassetten i alle fire hjørnene.. Antar ihvertfall det er slik på E30 også, det finner du fort ut om du tar av taktrekket. ok,.. takk for hjelpen gunnar, får se ka eg får til, har en følelse av at det ikkje blir heilt lett å få på igjen taktrekket visst eg tar det av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Februar 18, 2005 Share Skrevet Februar 18, 2005 har ikkje rusta høl i takluke kasetten din da? har en 85 e30 sjøl, der har det skjedd.. rundt avrenninga bak.. tenk alt saltvannet som kommer inn, uten mulighet til å vaske må vell ruste til slutt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 18, 2005 Share Skrevet Februar 18, 2005 Er taklukekassetten på E30 i metall? Hele greia er plast på E36.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Februar 18, 2005 Share Skrevet Februar 18, 2005 stål å punkta i taket.! blir nåkk mange e30'a som dauda ta rust der fremover.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå