Gå til innhold

Drypper vann ned fra taket?

knp86
 Share

Anbefalte innlegg

hvor kommer vannet fra da? et hull i taket, eller er det en løs list/gummipakning/gummi-list "den som sitter på dørene", den svarte myke gummi-aktige saken?

eg har takluke så eg trur det er der det komme fra. det blir jo veldig vanskelig å komme til der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett, hvis du skal ha en billig løsning så bruk en vannfast gummi-tetnings-masse/guffe! sånn man kjøper på biltema bilextra torshov osv! vi brukte hvertfall noe sånt da vi tetta igjen lekasje i tak på båten i fjor sommer, det var en sånn gummi-sak ved vinduet som var løs, vi smurte på sånn guffe, lot det tørke 1-2 timer som anbefalt...og det funka, t.o.m da vi hard-spyla med høytrykk rett på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett, hvis du skal ha en billig løsning så bruk en vannfast gummi-tetnings-masse/guffe! sånn man kjøper på biltema bilextra torshov osv! vi brukte hvertfall noe sånt da vi tetta igjen lekasje i tak på båten i fjor sommer, det var en sånn gummi-sak ved vinduet som var løs, vi smurte på sånn guffe, lot det tørke 1-2 timer som anbefalt...og det funka, t.o.m da vi hard-spyla med høytrykk rett på!

vet du hva det heter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i hjørne bak passasjer setet.

Nettopp.. slik info er nødvendig vet du. ;)

Da er det nok stor sjanse for at det er trøbbel med dreneringen til soltaket, enten at slangen har ramlet av (er festet med slangeklemme) eller at den er tett. Det er nemlig dreneringsrør fra taklukekassetten i alle fire hjørnene.. Antar ihvertfall det er slik på E30 også, det finner du fort ut om du tar av taktrekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i hjørne bak passasjer setet.

Nettopp.. slik info er nødvendig vet du. ;)

Da er det nok stor sjanse for at det er trøbbel med dreneringen til soltaket, enten at slangen har ramlet av (er festet med slangeklemme) eller at den er tett. Det er nemlig dreneringsrør fra taklukekassetten i alle fire hjørnene.. Antar ihvertfall det er slik på E30 også, det finner du fort ut om du tar av taktrekket.

ok,.. takk for hjelpen gunnar, får se ka eg får til, har en følelse av at det ikkje blir heilt lett å få på igjen taktrekket visst eg tar det av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...