Gå til innhold

Hjelp, forsterkeren min vil ikke slå seg på!!!


Anbefalte innlegg

Har akkurat vært i sverige og kjøpt meg bassere og forsterker :lol:

Problemet er at forsterkeren vil ikke skru seg på...

Kablen som går til pluss(ikke lange stumpen) er ordentlig montert.

Forsterkeren er skikkelig jorda... 8)

Den skal ha styrestrøm, (etter mine beregninger)... :roll:

Sikringene er ok... 8)

Men det eneste jeg kan ha litt tvil til er styrestrømmen....

men er det ikke slik at forsterkeren burde slått seg på hvis jeg tok ut hele styrestrøm ledningen?? :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er at jeg bruker det orginale bmw-anlegget som utgangspunkt...

Med den orginale bmw forsterkeren, må derfor ta signaler fra 12-pin koplingen bakpå denne forsterkeren...den hvite skal være remote strøm...

koblet en tynn ledning fra pluss på forsterkeren til remote, da slo forsterkeren seg på...

Så problemet ligger altså i styrestrømmen...

Hvordan kan jeg sjekke hvor problemet ligger i styrestrømmen da? :roll:

Takk for svar :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du et multi meter kan du koble det til, og sjekke ledning for ledning i den 12 pin kontakta.

Start i enden av kontakta også går du vidre bortover (mens du skrur av og på cd spillern) der du får 12v når cd spilleren er på, og ingen utslag når den er av, har du funnet en ledning du kan bruke som remote ;)

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

trekk en egen ledning til remote. den ledningen som er med signalkabelen er så tynn at den ryker veldig fort.

Hvis du skal sjekke om det er ledningen som har røket, kobler du den til pluggen på den ene signalkabelen og ohmer for å se om det er gjennomgang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
det som er at jeg bruker det orginale bmw-anlegget som utgangspunkt...

Med den orginale bmw forsterkeren, må derfor ta signaler fra 12-pin koplingen bakpå denne forsterkeren...den hvite skal være remote strøm...

koblet en tynn ledning fra pluss på forsterkeren til remote, da slo forsterkeren seg på...

Så problemet ligger altså i styrestrømmen...

Hvordan kan jeg sjekke hvor problemet ligger i styrestrømmen da? :roll:

Takk for svar :lol:

Den tynne kabelen som ligger sammen med phono bruker å gå veldig fort. Derfor bruker du bare en egen til styrestrømmen! Dette med å ha en egen ledning som går fra forsterker til batteri funker, men er IKKE å anbefale, da det kan komme for mye strøm.

Gjør som meg (det er bedre & enklere) koble styrestrømmen til baklyset. Dermed er du sikker på at også forsterkeren slår seg av når du stopper bilen, da baklyset også slukker! - ganske genialt :wink:

Tips:

Sørg for at du ikke kobler den på bremselys, blinkelys etc. da dette kan bli ekstremt irriterende :idea:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...