Gå til innhold

nye felger og skade

slimer
 Share

Anbefalte innlegg

heisann..

Jeg har bestilt nye felger med dekk på til den nye bilen min, (kommer i slutten av uken)

felgene har allerede kommet med påmonterte dekk og selv om jeg ikke kikket så nøye på dem mente jeg å ha sett at det en noen monteringsriper i felgen, dvs ytterst på felgen..

er det noe sånt man regner med, at det blir en ripe eller to eller skal jeg klage på det??

Noen som har erfaring med det?

Mente å ha sett i et annet tråd at det forekommer ofte...

og at han invanderen i oslo(glemte navnet, og er ikke rassistisk) at han monterer dekkene på uten noe som helst skade/ripe på..

noen erfaringer her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en ny felg med ripe etter dekkmonteringen i fjor. Ripen var 2x8mm og helt mellom dekk og felg, slik at man måtte se nøye etter på helt ren felg for å se den. Jeg klaget, og fikk ny felg umiddelbart. Det ble aldri diskusjon en gang.

Så hvis det er skader/riper - bare klag. Du har jo kjøpt et nytt produkt, og det skal ikke være skadet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si at det er JÆVLIG å sette på og ta av lavprofildekk på felg, så det kan ha skjedd når dekkene ble montert på felga.

jeg hadde noen 18tommere bbs motorsport felger før som det var 40lavprofil eller no, skulle skifte ene dekket, JEG FIKK DET IKKE AV. læreren min på skolen fikk heller ikke det av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt om litt dekk på maskinen vi har i bilklubben på jobb og det skal ikke være nødvendig å være borti yttersiden på felgen ved omlegging av dekk. Unntaket er visst felgen er laget slik at den må spennes fast "på hodet" i maskinen for å få av dekket. Breyton Magic felgene jeg hadde var slik og da bør man være veldig forsikting for å ikke skade ytterkanten (som maskinen klemmer på).

Denne maskinen tar forøvrig inntil 20" hjul så den bør holde noen år for meg enda. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...