eXistenZ Skrevet Februar 27, 2005 Share Skrevet Februar 27, 2005 Hva går porting ut på? hvordan blir det gjort? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Februar 27, 2005 Share Skrevet Februar 27, 2005 porting går ut på og forbedre flow farten og mengden på bensin og luft gjennom toppen! det er sikkert andre som har mer innsikt i dette enn meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Februar 27, 2005 Share Skrevet Februar 27, 2005 Vet heller ikke så mye om dette, men har forstått det sånn at det er ganske mye arbeid og kan fort bli dyrt (av med toppen osv.) + at det er usikkert om det er så voldsomt mye å hente hvis den er optimal fra før av. Men kan du gjøre det selv eller gjennom bekjente er det sikkert verdt et forsøk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eXistenZ Skrevet Februar 28, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2005 Jeg har absolut mulighet til å gjøre det selv på jobben, har maskiner a alle slag, lurer bare på hva som skal bli gjort... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dazium Skrevet Februar 28, 2005 Share Skrevet Februar 28, 2005 Kort forklart fra motorservice as: "Kanalenes form og overflate forbedres, tverrsnittet økes, overganger til manifoldene utlignes, større ventiler kan monteres og ventilsetene freses eller byttes for å gi plass til større ventiler". Har vært borti en topp som faktisk sprakk etter porting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Februar 28, 2005 Share Skrevet Februar 28, 2005 en kamerat av meg gjorde dette selv og det blei helt konge, det er en 320 med turbo og etter porting fortsatte bilen å dra noe helt sykt også etter 5500o/min.. men det gikk et par topper tapt i forsøket da lett å lage for tynne vegger inn til kjølekanalene... Men tror absolutt det er verdt et forsøk. Han brukte bare en fres og mange timer... ikkeno spesialverktøy i det hele tatt... Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brusern Skrevet Februar 28, 2005 Share Skrevet Februar 28, 2005 Ja, klart "skikkelig" porting kan du hent endel på.. Flere som driver med dette : for de som lurer mer på ossen dette funker,fåregår litt info her: http://www.evo.no/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=3337 ellers tror jeg protrim også kan fikse veldig bra porting til de fleste biler : http://www.protrim.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eXistenZ Skrevet Februar 28, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2005 okey, har skjønt poenget.. er ikke være enn å prøve da! weee.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brusern Skrevet Februar 28, 2005 Share Skrevet Februar 28, 2005 okey, har skjønt poenget.. er ikke være enn å prøve da! weee.. Nei, så klart.. men lager du kanalene for store, så er det jo fare for og ta toppen!.. men det er jo ikke værre enn og eksprimentere litt .. men skal du vikelig ta ut hester av porting, lønner du deg på og sende inn toppen, så det blir skikkelig flow.. da kan du fort ta ut noen ekstra hk .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eXistenZ Skrevet Februar 28, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2005 Er egentlig bare ute etter å prøve sånn for morro skyld jeg da... se om det blir no greie på det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Mars 1, 2005 Share Skrevet Mars 1, 2005 det kan fort bli verre med hobby porting, vist du lager kanaler som er dårlie osv kan du få turbulens i toppen, flowen blir skamm dårli, men har du god råd og mangen topper er det jo bare og finne fram fresen og holde på i ca 24 timer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-Frank Skrevet Mars 1, 2005 Share Skrevet Mars 1, 2005 enig i den siste, en anna ting e vel at ikke særlig mange har tilgang på en flowbenk.. e ville IKKE gjort d skjøl. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eXistenZ Skrevet Mars 1, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2005 Det akn jo umulig være værre enn å prøve! har litt tid til overs så må jo nesten prøve.. se hva som skjer.. toppen går i benken idag! mohaha! har fler å gå på så om en å annen går til helvette så får det heller være.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mars 1, 2005 Share Skrevet Mars 1, 2005 Man lærer aldri uten å prøve. Er jo det som er halve moroa. Vinn-vinn om man får det til - både lært det og fått mer effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
528i Skrevet Mars 1, 2005 Share Skrevet Mars 1, 2005 hei kult at du vil prøve, kom nå med tilbakemelding om hvordan det går!" og gjerne nå bilder og tips om det du finner ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå