Gå til innhold

Skifte termostat e39! Vanskelig??


DaggEn
 Share

Anbefalte innlegg

Nei dette er ikke spesielt vanskelig viss du har litt innsikt i "mekking". Det kan være litt trangt så tålmodigheten må frem.

Kan hende du klarer det uten å ta av viften, men viss du må det, så husk at den er linksgjenget. Ellers så kan luftingen av systemet være litt pes. Ta deg tid, så klarer du det nok. :)

Under har du en link til en "Gjør det selv" opperasjon, der de skifter både termostat og vannpumpe.

http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... p?dokid=71

Jeg kan også prøve å hjelpe deg her under veis, men tror du klarer dette greit. Må altså av med termostathuset (festet med 4 skruer), kanskje viftereima (skal du av med denne, så er det et strammehjul du kan feste en 17 kopp på. Vrir du den en vei, kommer spennet på hjulet av) og viften. Innenfor termostathuset sitter termostaten. Husk å eventuelt kjøp ny pakning til termostat huset også...

Spør viss det er noe du lurer på :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enklere å ta av bare selve propellbladet på vifta. Jeg skulle bytte termostat en gang å var så uheldig at jeg dro skakk reimhjulet slik at det sprakk. Propellen er festet med 4 umbrakoskruer til viskosekoblingen. Når du har tatt av denne er det en enkel sak å komme til termostathuset.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...