Leonard Skrevet Februar 28, 2005 Share Skrevet Februar 28, 2005 Er det skadelig for bilen å maskinvaske den på vinteren. Det er jo passelig høyt trykk, så trenger vel inn endel plasser, og man da kjører bilen rett ut i kulden (-5 grader) så er det vel endel ting som kan ble skadet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
528i Skrevet Februar 28, 2005 Share Skrevet Februar 28, 2005 leonard skrev: man da kjører bilen rett ut i kulden (-5 grader) heldig er noen. 5- er jo varmt jo!! må vurdere lue over øra når graderstokken passerer 20- her oppe. liggi på mellom -7 og -16 i dag. fin temp det det du må gjøre etter å ha vasket bilen er jo ikke å stoppe den med en gang. la den gå seg go og varm. så er det jo lurt å smøre dørpakninger,koffert og låser etter en vask. evt åpne takluken en stund så det får tørka litt rundt dær. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet Februar 28, 2005 Share Skrevet Februar 28, 2005 Skadelig nei,men tørk av pakningslista til førerdøra og eller smør den inn med siliconfett/spray så risikerer du ikke att døra fryser fast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pmkweb Skrevet Februar 28, 2005 Share Skrevet Februar 28, 2005 Bmw ene tåler liitt kulde! eg tror termostaten eller noer er ødelagt på min e36, sikkert 10 cm med permafrost over hele greien, nåla kommer såvidt over den blå etter en halvtime i kø hver mårgen på veg til jobben, og den homper å går uten å syte den. klarer sikkert noen liter vatn åg! e det så nøye om bilen ikke virker, så lenge den er blank å fin! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Februar 28, 2005 Share Skrevet Februar 28, 2005 En grei tommelfinger regel er at du ikke skal vaske bil i minus grader... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet Februar 28, 2005 Share Skrevet Februar 28, 2005 Denne tommelfinger regelen er vanskelig for mange å følge i vårt langstrakte land... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 28, 2005 Share Skrevet Februar 28, 2005 Bmw ene tåler liitt kulde!eg tror termostaten eller noer er ødelagt på min e36, sikkert 10 cm med permafrost over hele greien, nåla kommer såvidt over den blå etter en halvtime i kø hver mårgen på veg til jobben, og den homper å går uten å syte den. klarer sikkert noen liter vatn åg! e det så nøye om bilen ikke virker, så lenge den er blank å fin! Er ikke bra å kjøre den så kald.. prøv å bytte termostat.. eller i det minste dekk til radiatoren litt. Har samme problemet som deg, bare ikke fullt så ille. Kjører med papplate foran halve radiatoren nå når det er såpass kaldt. Liker ikke å kjøre når motoren ikke får opp tempen. Må jo ha litt temp før man kan gi den på turtallet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Februar 28, 2005 Share Skrevet Februar 28, 2005 Denne tommelfinger regelen er vanskelig for mange å følge i vårt langstrakte land... I hjembyen blir vertfall alle vaskehaller/selvvaskeannlegg stengt når det er minusgrader ute... Da er det bedre å vente til det ev. blir mildere i været med å vaske bilen... Eller om en har en plass som er temperert for arbeidet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pmkweb Skrevet Mars 1, 2005 Share Skrevet Mars 1, 2005 Bmw ene tåler liitt kulde!eg tror termostaten eller noer er ødelagt på min e36, sikkert 10 cm med permafrost over hele greien, nåla kommer såvidt over den blå etter en halvtime i kø hver mårgen på veg til jobben, og den homper å går uten å syte den. klarer sikkert noen liter vatn åg! e det så nøye om bilen ikke virker, så lenge den er blank å fin! Er ikke bra å kjøre den så kald.. prøv å bytte termostat.. eller i det minste dekk til radiatoren litt. Har samme problemet som deg, bare ikke fullt så ille. Kjører med papplate foran halve radiatoren nå når det er såpass kaldt. Liker ikke å kjøre når motoren ikke får opp tempen. Må jo ha litt temp før man kan gi den på turtallet... Jeg vet! best å få fikset det! kansje jeg må priooritere dette istedet for nye speil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leonard Skrevet Mars 1, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2005 Tingen er at jeg skal selge bilen, og jeg skulle helst ha hatt vasket den. Det tar seg ikke så bra ut med en skitten bil. 528i Vi har -16 i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Mars 1, 2005 Share Skrevet Mars 1, 2005 Tror jeg kan garantere at bilen ikke tar skade av dette. Den eneste skaden jeg kan tenke meg at det blir, er en del små riper, såkalte vaskeriper, viss du kjører den i maskinvask med børster (bruker selv ikke maskinvask MED børster, så dette er bare noe jeg kan tenke meg at det blir). Jeg vasket min senest idag i -8 grader, og det var slik "utevask" (bensinstasjon). Vannet frøs heldigvis ikke på bilen da det var sol som varma godt Ellers bruker jeg maskinvask uten børster regelmessig. Det gjør jeg uansett om det er -20 eller -1. E36 er en såpass "tett" bil, at det ikke trenger inn noen plass. Pass på å tørk rundt dører etc etterpå, så er du "redda". Go vask! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pmkweb Skrevet Mars 1, 2005 Share Skrevet Mars 1, 2005 Bmw ene tåler liitt kulde!eg tror termostaten eller noer er ødelagt på min e36, sikkert 10 cm med permafrost over hele greien, nåla kommer såvidt over den blå etter en halvtime i kø hver mårgen på veg til jobben, og den homper å går uten å syte den. klarer sikkert noen liter vatn åg! e det så nøye om bilen ikke virker, så lenge den er blank å fin! Er ikke bra å kjøre den så kald.. prøv å bytte termostat.. eller i det minste dekk til radiatoren litt. Har samme problemet som deg, bare ikke fullt så ille. Kjører med papplate foran halve radiatoren nå når det er såpass kaldt. Liker ikke å kjøre når motoren ikke får opp tempen. Må jo ha litt temp før man kan gi den på turtallet... vell det vakke så gale! 800,- med greien og ferdig inputtet i greiene! på tirsdag blir det varmt i bimmeren igjenn! jæger skulle ha 1200,- bare for arbeidet! de e gal i hodet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Mars 1, 2005 Share Skrevet Mars 1, 2005 Dette kan du gjøre selv på en 1/2 time, å da koster det deg bare en 100 lapp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Mars 1, 2005 Share Skrevet Mars 1, 2005 Min er så skitten nå at det er helt for j..... Men i minus 15 må jeg bare vente Hater vinter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pmkweb Skrevet Mars 2, 2005 Share Skrevet Mars 2, 2005 Dette kan du gjøre selv på en 1/2 time, å da koster det deg bare en 100 lapp. Kansje det! jeg er ikke helt stø når det gjelder fiksing av biler nei! 800 er ikke avskrekkende!. dessuten skal du gjøre noe selv, er selv den enkleste ting vanskelig om du ikke har peiling på hva du skal gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå