Gå til innhold

Vask bil på vinteren

Leonard
 Share

Anbefalte innlegg

leonard skrev: man da kjører bilen rett ut i kulden (-5 grader) :shock:

heldig er noen. 5- er jo varmt jo!! må vurdere lue over øra når graderstokken passerer 20- her oppe. liggi på mellom -7 og -16 i dag.

fin temp det :wink:

det du må gjøre etter å ha vasket bilen er jo ikke å stoppe den med en gang. la den gå seg go og varm. så er det jo lurt å smøre dørpakninger,koffert og låser etter en vask. evt åpne takluken en stund så det får tørka litt rundt dær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bmw ene tåler liitt kulde!

eg tror termostaten eller noer er ødelagt på min e36, sikkert 10 cm med permafrost over hele greien, nåla kommer såvidt over den blå etter en halvtime i kø hver mårgen på veg til jobben, og den homper å går uten å syte den. klarer sikkert noen liter vatn åg!

e det så nøye om bilen ikke virker, så lenge den er blank å fin!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg tror termostaten eller noer er ødelagt på min e36, sikkert 10 cm med permafrost over hele greien, nåla kommer såvidt over den blå etter en halvtime i kø hver mårgen på veg til jobben, og den homper å går uten å syte den. klarer sikkert noen liter vatn åg!

Er ikke bra å kjøre den så kald.. prøv å bytte termostat.. eller i det minste dekk til radiatoren litt. Har samme problemet som deg, bare ikke fullt så ille. Kjører med papplate foran halve radiatoren nå når det er såpass kaldt. Liker ikke å kjøre når motoren ikke får opp tempen. Må jo ha litt temp før man kan gi den på turtallet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tommelfinger regelen er vanskelig for mange å følge i vårt langstrakte land...

I hjembyen blir vertfall alle vaskehaller/selvvaskeannlegg stengt når det er minusgrader ute... Da er det bedre å vente til det ev. blir mildere i været med å vaske bilen... Eller om en har en plass som er temperert for arbeidet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bra å kjøre den så kald.. prøv å bytte termostat.. eller i det minste dekk til radiatoren litt. Har samme problemet som deg, bare ikke fullt så ille. Kjører med papplate foran halve radiatoren nå når det er såpass kaldt. Liker ikke å kjøre når motoren ikke får opp tempen. Må jo ha litt temp før man kan gi den på turtallet... :)

Jeg vet! best å få fikset det! kansje jeg må priooritere dette istedet for nye speil :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg kan garantere at bilen ikke tar skade av dette.

Den eneste skaden jeg kan tenke meg at det blir, er en del små riper, såkalte vaskeriper, viss du kjører den i maskinvask med børster (bruker selv ikke maskinvask MED børster, så dette er bare noe jeg kan tenke meg at det blir).

Jeg vasket min senest idag i -8 grader, og det var slik "utevask" (bensinstasjon). Vannet frøs heldigvis ikke på bilen da det var sol som varma godt :P

Ellers bruker jeg maskinvask uten børster regelmessig. Det gjør jeg uansett om det er -20 eller -1. E36 er en såpass "tett" bil, at det ikke trenger inn noen plass. Pass på å tørk rundt dører etc etterpå, så er du "redda".

Go vask! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vell det vakke så gale! 800,- med greien og ferdig inputtet i greiene! på tirsdag blir det varmt i bimmeren igjenn! :-) jæger skulle ha 1200,- bare for arbeidet! de e gal i hodet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan du gjøre selv på en 1/2 time, å da koster det deg bare en 100 lapp.

Kansje det! jeg er ikke helt stø når det gjelder fiksing av biler nei!

800 er ikke avskrekkende!.

dessuten skal du gjøre noe selv, er selv den enkleste ting vanskelig om du ikke har peiling på hva du skal gjøre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...