kjelli84 Skrevet Mars 1, 2005 Share Skrevet Mars 1, 2005 har en 1984 320i som eg nettopp har skiftet motor og girkasse i.. når motoren skulle startes opp så kom det ikke spenning til dysene.. løsningen ble da å bruke det gamle ledningsnettet fra den gamle motoren. når det var skiftet så startet motoren med en gang.. men røyk veldi.. eg kjørte den ut fra verkstedet. og etter 5 min så stoppet den.. fikk ikke start igjen.. sylinderne er fulle i bensin.. tennpluggene er kanon våte. noen som har tips? eventuelt opplevd det samme.. trenger svar for som faen.. er lei av å gå!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjelli84 Skrevet Mars 2, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2005 er det virkeligt ingen som har et jævla svar på dette?? herregud. har nå sjekket spenningen til dysene, det er spenning konstant når eg sjinner. skal det ver slik?? eller skal det ver pulserende spenning?? har prøvd med 3 hjerner og et par lednings nett, men det er akkurat likt. kan det vere et eventuelt rele som er gåent? eller tenningsmodulen? må ha svar !!!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Mars 2, 2005 Share Skrevet Mars 2, 2005 sett på manometer på bensin inn.. kjinn,å trykke ska gå opp på cirka 2,5 bar. der skal d bli ståande etter du har stoppa kjinne. motoren skal ikkje gå! viss det faller fort ned kan d tyde på utette dyser! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjelli84 Skrevet Mars 2, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2005 litt merkeligt at alle dysene lekker like mye da. desuten så har motoren ikke stått mer en 2 månder i ro i en aen bil.. og det skal jo ikke en motor ta skade av akkurat.. noen som vet om tennings modulen styrer dysene?? eller er det hjernen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjelli84 Skrevet Mars 21, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2005 er det virkeligt ingen som har noe svar?? kald starten er innkoblet hele tiden, derfor er dysene opne konstant... noen som vet kordan kaldstarten kobles bort?? noen som vet kor eg finner bilde av kordan rele som skal stå kor i sikringsboksen,??? sikringsboksen er nemli ikke helt lik i min bil som den som sto i delebilen. prøvde å ta ut sikringsboksen i går .. men reiv sundt sikkert 30 ledninger. håper på svar .. er faen så lei av å prøve meg fram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Hitman Skrevet Mars 22, 2005 Share Skrevet Mars 22, 2005 Har vel L-Jetronic du som jeg. Vel, jeg har ingen kaldstartinjector. Gudene vet hvorfor, men den er nå ikke der. Jeg har ingen startproblemer heller. Det er jo en kombinasjon av Trottleposisjonsensoren (under gasspjeldet), Luftmengdemåleren og selve ECU'en som styrer dette med bensin og tenning. Siden kaldtstartinjectoren pøser på virker det som at tempereaturføleren er ødelagt. Har du sjekket tenningen? Tenningen må stilles også. Det er også slik at motoren fører ubrukt bensin tilbake til tanken via vakum. Funker ikke dette, vil den bare pøse på. Denne sitter på railen med injectorene, fremme ved radiatoren. Ta ut en injector og se om den spruter som den skal. Høres ut som det er noe alvorlig feil med hele bensinsystemet ditt. |Hit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå