BMWE34 Skrevet Mars 1, 2005 Share Skrevet Mars 1, 2005 Har satt i en 2.5l m20 motor i min 520ia 88mod E34. Har da kun skiftet blokka og toppen. Kjører med 2.0l innsprut, innsug, hjerne o.s.v. Hva vill da bli ca effekt i motoren? 2.5l har jo egentli 170hk, mens 2.0l har 129hk. Har ikke fatt prøvekjørt den enda så jeg har ingen formening om den går vesentlig bedre eller dårligere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
528i Skrevet Mars 1, 2005 Share Skrevet Mars 1, 2005 ja si det. men 2,0l insprut på 2,5 motor! 170 hk vil det jo ikke bli da. men motoren vil vel få for lite av luft/bens ?? så det kan vel hende du blir plaget med gåene plugger og sligt pga dårlig kjøling? for mager blanding! bare min tanke! men antar at du kan kompensere dette med justering og måling av insp,system. så den får det den trenger! vil vel anta at den blir en del sprekere uansett, men hvorfor ikke gå hele veien å få ut 170hk?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE34 Skrevet Mars 1, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2005 Har ikke kompetanse nok til å begynne og bygge om ledningsnett. Hadde det vert lurt å bruke luftmengde-måleren fra 2.5lèrn? Vill ikke lamda justere bensin behovet, for å forhindre for mager blanding? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
528i Skrevet Mars 1, 2005 Share Skrevet Mars 1, 2005 håper noen andre kan hjelpe deg her. men hjernen i bilen tror vel enda at det er en 20l motor i bilen? lambdaen vil ikke hjelpe så mye uten videre. den justerer vel bare forholdet mellom bensin og luft. at det kommer rett mengde bensin i forhold til hvor mye luft som brukes. (tror jeg)? men det er jo justering på luftmengdemåleren, co skruen! mulig det kan hjelpe å bytte luftmengdemåler og, men da med tilhørende slanger å slikt vist det ikke er samme dim som dem som står på da?? jeg ville tatt bilen som den er nå, til noen som kan justere dette til deg. så kan det hende det går fint å kjøre slik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE34 Skrevet Mars 1, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2005 Takker for tips. Håper det er flere som har meninger om dette! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Mars 1, 2005 Share Skrevet Mars 1, 2005 koble om ledningsnettet er såre enkelt. jeg ville bytta over alt. gass spjelle til 2,5en er mye kraftigere og du mister nokk en del effekt der vil jeg tro og jeg kan ikke inbille meg d er sunt for motoren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE34 Skrevet Mars 29, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2005 Har nå fått igang vogna, og den går overaskende bra. Ikke noen tegn som tilsier at det er noe som ikke "hører" sammen av delene fra de to motorene. Noen som vet ca 0-100km/t på en 525ia? "Målte" min til ca 9sek nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Mars 29, 2005 Share Skrevet Mars 29, 2005 0-100 525iA : 11.3 sek. Du skrev ca 9 sekund, så du må nok sjekke speedoen din samt kjøpe deg en ny klokke. En 535iA med 211 HK bruker 9.1 fra 0-100. Det er to versjoner 520iA , en er ECE versjon, de går på henholdsvis 13.9 og 13.3 sek. 530iA 10.8 sek og 524td aut. 13.9 sek. Tallene er hentet fra min instruksjonsbok for 535iA 1991. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE34 Skrevet Mars 29, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2005 11,3 sek høres mer sannsynlig ut ja. Var noe slik jeg kunne tenke meg at det egentli skulle bli. Men selv med missvisning så ligner tiden mye mere på en 525 enn en 520. Ny klokke blir det nok ikke nei! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
528i Skrevet Mars 29, 2005 Share Skrevet Mars 29, 2005 heisann.. flott at du har fått det til så du merker ingenting til at noe er galt??? hva med pluggene? dem bør du ta ut å se på etter en kjøretur for å se hvordan bensin/luft blandingen er og om forbrenningen er bra. så måle forbruket på bilen. morsomt vist alt funker fint, kanskje det kun er minimale forskjeller på disse komponentene da siden alt virker bra???? kult sier nå jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE34 Skrevet April 3, 2005 Forfatter Share Skrevet April 3, 2005 Utvekslinga til 520 bakenden min hjelper jo litt på bedre aks. 520 har jo 1:4.44 mens en 525 har 1:4.10 eller 1:3.91. Hjelper jo litt fra 0-100km/t. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå