BimmerKing Skrevet Mars 2, 2005 Share Skrevet Mars 2, 2005 Er det noen her som vet hvordan jeg kan rippe dvd'ene mine til mpeg-format? Har lyst til komprimere dem litt og lagre dem i tilfelle noe skulle skje..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pmkweb Skrevet Mars 2, 2005 Share Skrevet Mars 2, 2005 sjekk ut www.dvdrhelp.com masse programmer og tutorials på hva du kan gjøre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pmkweb Skrevet Mars 2, 2005 Share Skrevet Mars 2, 2005 forresten så burde du bare "backe" dem opp på en dvdr! og kun comprimere dem til rundt 4.3gb, misser litt kvalitet når du komprimerer fra 8gb til 700. du finner sikkert noe greier som forteller deg hvordan du kan gjøre det! bare sørg for å ha masse plass på maskinen din! over 20gb ledig minst.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexrh Skrevet Mars 2, 2005 Share Skrevet Mars 2, 2005 Det letteste er kanskje å bruke dvdshrink. Den lagrer DVD plata i ønsket størrelse i DVD format. Du kan velge om du vil ha hele plata eller kun filmen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet Mars 2, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2005 Jeg har DVD-shrink, men får ikke til å ta bort div undertekster og språk, samt at det skal vel gå an å gå ned litt på kvaliteten også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexrh Skrevet Mars 2, 2005 Share Skrevet Mars 2, 2005 Du har alle valgmuligheter i DVD Shrink. Ta bort hva du vil av språk / tekst / lyd osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet Mars 2, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2005 Hmmm..... Da får jeg prøve litt til da tenker jeg. Takker gutter! \:D/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Mars 2, 2005 Share Skrevet Mars 2, 2005 Noen som har link til dvdshrink? Eller må programmet "kjøpes" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pmkweb Skrevet Mars 2, 2005 Share Skrevet Mars 2, 2005 Og for de som har Mac kan bruke dvd-backup og dvd2one.... eller noe annet:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet Mars 3, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2005 Ny episode i føljetongen gutter Jeg har nå funnet et program som ripper filmene, men nå vil jeg dele opp filmen pga det er en film med musikkvideoer. Har prøvd med Easy Video Splitter, men når jeg splitter så begynner den litt inn i forrige klipp når jeg har delt en gang...... Så hvis jeg splitter en gang så blir det bra, men deler jeg flere ganger så begynner neste video litt inne i forrige fil.... Noen som har tips eller noen ideer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Mars 3, 2005 Share Skrevet Mars 3, 2005 Er jo Mpeg4 (DivX, Xvid, WMV9 osv) som er tingen da! Da får du full DVD kvalitet på rundt 700 MB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pmkweb Skrevet Mars 3, 2005 Share Skrevet Mars 3, 2005 Er jo Mpeg4 (DivX, Xvid, WMV9 osv) som er tingen da! Da får du full DVD kvalitet på rundt 700 MB! dvdr! full(nesten) dvd kvalitet, hele greien, meny etc, liggende i en skuff. kan spilles nårsomhelst, hvorsomhelst, uten å være 700mb på harddisken! dvs. 700mb pr. film. ...og lett å lage "backup" av, hvis noen vil "lagre" den for deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet Mars 3, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2005 Er jo Mpeg4 (DivX, Xvid, WMV9 osv) som er tingen da! Da får du full DVD kvalitet på rundt 700 MB! dvdr! full(nesten) dvd kvalitet, hele greien, meny etc, liggende i en skuff. kan spilles nårsomhelst, hvorsomhelst, uten å være 700mb på harddisken! dvs. 700mb pr. film. ...og lett å lage "backup" av, hvis noen vil "lagre" den for deg Hvordan lagrer jeg det som dvdr da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pmkweb Skrevet Mars 3, 2005 Share Skrevet Mars 3, 2005 Er jo Mpeg4 (DivX, Xvid, WMV9 osv) som er tingen da! Da får du full DVD kvalitet på rundt 700 MB! dvdr! full(nesten) dvd kvalitet, hele greien, meny etc, liggende i en skuff. kan spilles nårsomhelst, hvorsomhelst, uten å være 700mb på harddisken! dvs. 700mb pr. film. ...og lett å lage "backup" av, hvis noen vil "lagre" den for deg Hvordan lagrer jeg det som dvdr da? copierer de inn på disken din med en copy7shrink?backup program (eg har Mac så jeg vet ikke hva de heter på pc!!) feks dvdbackup(mac) den decoderkopisperren og fjerner soneinfoen(gjør den sonefri) da får du en mappe med dvd-filene(.vob .ifo .sub etc) i (Video_TS) pleier å være rundt 8gb denne mappen kan du brenne rett ut til en disk som iso/udf disk sammen med en tom mappe som heter Audio_TS om du har dual layer brenner om du ikke har dual layer brenner eller synes dual-layer dvdr-ene er dyre(det gjør jeg!) kan du komprimere filene ved hjelp av et komprimeringsprogram feks. dvd2one(mac) da får du filene ned til en rundt 4,3 så de passer på en vanlig dvdr. da kan du brenne dem ut som beskrevet over på en "vanli" dvd-brenner. hele prosessen tar ca. 1t per film. men du ser jo seff. på tv i mellantiden:-) det er ikke merkbar forsjell i bildekvaliteten på tven når du spiller av selv om du har komprimert dem! du har ingen behov for å fjerne noe subtittler eller audio-spor! med mindre sansene dine er berdre enn oss andre dødeliges:-) Det finnes helt sikkert programmer på pcen som gjør alt i en knapp eller noe sånn! dvdshrink var det en som nevnte.. det letteste er å laste ned filmen ferdi komprimert å bare brenner når den er færdig lastet! det gjør jeg eller gi opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet Mars 4, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2005 Takker for tipsene. Jeg prøver meg frem jeg, så ser jeg hva jeg får til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå