Gå til innhold

Plutselig ujevn gange

Lien
 Share

Anbefalte innlegg

I det det ble VELDIG kaldt på østlandet, nærmere bestemt Raufoss, fikk nok bilen min et fryktelig sjokk, og da jeg startet opp om morgenen ble jeg møtt av tomgang mellom 500 - 1500 omdreineger.. turtallet sprader opp og ned mellom disse tallene hvis jeg ikke kjører, og når jeg kjører napper det godt i bilen hvis jeg ikke gir nok gass..

Hva tror dere dette kan være? Tenkte kanskje at det var kondens, men jeg veit nå ikke jeg.. Kondens er jo vanskelig å få til i -23 grader..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har opplevd det samme med min e46. Nå har det ikke vært mer enn -5 her på vestlandet, men bilen faller plutselig ned mot 500 omdreininger, for deretter å være fin igjen. Aner ikke hva som er gale, og om det er noe idet hele tatt? Kanskje noen har peiling der ute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er forresten en e36, 318i , 1991

Tomgangsregulatoren hørtes veldig logisk ut.. Det er det samme om bilen er varm eller kald .. samme problemet.. Til uka blir det varmere i været og er det ikke bra igjen da så bør jeg kanskje sjekke det.. men takk for svar ;)

Btw.. hvor mye koster en ny tomgangsregultor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant ut i dag at det må være dårlig kontakt i pluggledningene.. med en gang varmen kom tilbake funka alt som før :) pluss at jeg helte litt kondensfjerner på tanken og nå går alt som smurt igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...