316I Skrevet Mars 3, 2005 Skrevet Mars 3, 2005 Legger ut 16" sommerfelgene mine for salg. Pris: 2000,- ferdig prutet. Må hentes. Felgene er 7,5x16" Sitter 2 dårlige og 2 halvbra dekk på de, valgfritt om disse skal medfølge. Befinner seg på Tynset i Hedmark. For bilder se; http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=687428
Frode H. Skrevet Mars 3, 2005 Skrevet Mars 3, 2005 Innpress og bredde pleier somregel å stå på innsiden av felgen. Noen felger er også merket på utsiden. Innpress er merket med ET f.eks ET35
Bjørn B Skrevet Mars 27, 2005 Skrevet Mars 27, 2005 kan noen forklare hva innpress er? å hva det har å si i forhold til montering på diverse biler? *føle seg dom:p*
316I Skrevet Mars 28, 2005 Forfatter Skrevet Mars 28, 2005 Er de solgt? De er ikke solgt. Bare ta kontakt hvis du er interessert mvh. Yngve
Gunnar Skrevet Mars 28, 2005 Skrevet Mars 28, 2005 kan noen forklare hva innpress er? å hva det har å si i forhold til montering på diverse biler? *føle seg dom:p* Jeg har igrunnen aldri lest eller fått forklart det med hvordan innpresset måles (som jeg husker), men min oppfatning er at: Innpresset er antall millimeter det innvendige senteret på felgen (det som skal mot navet på bilen) bygger utover fra senter av felgen (i bredden). Det vil med andre ord bety at lavt innpress (f.eks ET15 som jeg har) gjør at navet på bilen vil ligge 3cm lenger inne fra felgens ytterkant enn hva det vil gjøre på en felg med ET45. Så ja, det har mye å si i forhold til forskjellige biler. Se på "Hjulspesifikasjoner" under teknisk for info om hva forskjellige BMWer skal ha. Monterer du felger fra en 5/6/7/8-serie på E36/E46 vil felgene stikke 2-3cm lenger ut i hjulhusene enn originalt. Det kan se tøft ut, men det er ikke lov å endre sporvidden med mer enn 7.5mm på hver side... Hvis noen vet bedre angående hvordan innpresset måles blir jeg sikkert rettet på...
Gaute Skrevet Mars 28, 2005 Skrevet Mars 28, 2005 Det ser riktig ut det du skriver her, Gunnar. For å si det litt enkelt, vil en felg med lav innpressverdi stikke lenger ut enn en felg med høy innpressvedi.
316I Skrevet Mars 29, 2005 Forfatter Skrevet Mars 29, 2005 Hvilken modellserie er felgene til? De er til e36. Ser bra ut hvis bilen er senket atpåtil. Men på bilen min ser de litt små ut foran, siden min ikke er senket.
ØyvindB Skrevet Mars 29, 2005 Skrevet Mars 29, 2005 kan noen forklare hva innpress er? å hva det har å si i forhold til montering på diverse biler? *føle seg dom:p* Jeg har igrunnen aldri lest eller fått forklart det med hvordan innpresset måles (som jeg husker), men min oppfatning er at: du kan lese litt her http://home.netpower.no/pberg/felginformasjon.html Men jeg tror du har rett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå