Gå til innhold

Resultater Formel1 Australien Grand Prix


 Share

Anbefalte innlegg

1.Giancarlo Fisichella Renault F1 1t 24:17.336

2.Rubens Barrichello Scuderia Ferrari Marlboro + 0:05.553

3.Fernando Alonso Renault F1 + 0:06.712

4.David Coulthard Red Bull Racing + 0:16.131

5.Mark Webber BMW Williams F1 Team + 0:16.908

6.Juan Pablo Montoya West McLaren Mercedes + 0:35.033

7.Christian Klien Red Bull Racing + 0:38.997

8.Kimi Raikkonen West McLaren Mercedes + 0:39.633

9.Jarno Trulli Panasonic Toyota Racing + 1:03.108

10.Felipe Massa Sauber Petronas + 1:04.393

11.Jenson Button British American Racing + 1:10.699

12.Ralf Schumacher Panasonic Toyota Racing + 1 runde

13.Jacques Villeneuve Sauber Petronas + 1 runde

14.Takuma Sato British American Racing + 1 runde

15.Narain Karthikeyan Jordan Grand Prix + 2 runder

16.Tiago Monteiro Jordan Grand Prix + 2 runder

17.Patrick Friesacher European Minardi + 4 runder

18.Michael Schumacher Scuderia Ferrari Marlboro + 12 runder

19.Nick Heidfeld BMW Williams F1 Team + 14 runder

20.Christijan Albers European Minardi + 41 runder

Michael Schumacher hadde en heller dårlig dag på jobben og var som beste oppe på en sjuendeplass før han måtte i pit for siste gang, når han deretter kom inn på banen igjen fikk han den klart raskere BMW.Williams fører Nick Heidfeld som ville forsøke seg på innsiden av verdensmesteren. Schumacher på sin side lukket døren med den konsekvens at Heidfeld var sjanseløs i å forhindre kollisjon og begges sorti. Schumacher på sin side fikk nok en gang hjelp av funksjonærer til å komme seg ut av sanden og inn på banen igjen, men kjørte rett i pit og brøt.

David Coulthards nye arbeidsgiver, debutanten Red Bull Racing, overrasket mange ved å henge godt med teten under sesongåpningen i Melbourne i natt.

Coulthard endte på en meget respektabel fjerdeplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sånn sett under ett var det helt greit... I og med at BMW selv har uttalt at bilen ikke er helt "up to date" enda så ser det jo lovende ut. BMW sier at bilen skal være mest mulig komplett når de annkommer Europa og til de løpene der.

Den eneste måten BMW.WilliamsF1 kan hevde seg på under de første løpene er på stabiliteten, som har vist seg å være svært god i forhold til flere av konkurrentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at Schumacher ikke tar på seg skylden for sammenstøtet... :lol:

- Det er ikke mulig å legge skylden på noen av oss, sier verdensmesteren. På ett tidspunkt mistet jeg ham av syne i speilene og idet jeg entret svingen kjente jeg at jeg var truffet. Jeg bebreider ham ikke for å ha forsøkt å passere meg.

Heidfeld er ikke enig i Schumachers konklusjon og mener landsmannen var skyld i kollisjonen.

- Michael kom ut fra pitlane og hadde en dårlig utgang fra første sjikanen siden han ikke lå i idealsporet. Jeg gikk opp på siden og kunne ha bremset meg forbi, men han gav meg ikke noe rom og tvang meg ut på gresset hvor det er umulig å bremse.

ITVs kommentator Martin Brundle er enig i Heidfelds versjon og sier at Schumacher skapte situasjonen ved å presse Heidfeld ut på gresset hvor det ikke er mulig å hverken styre eller stoppe. Begge førerne får som følge av at de brøt løpet starte i Malaysia med nye motorer.

1110206665.44333.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...