Gå til innhold

Samme motor i e30 og e36 318is?


BJ
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en 318is e30 90 modell, men det står en IS motor fra en 95 modell i bilen min, jeg har nå tenkt å handle effektanlegg til bilen å lurer da på om jeg skal handle det som er beregnet for e30`en min eller det som er beregnet for e36`en i og med at motoren er fra en e36.

Noen som har peiling på hva som passer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør ikke være noe problem å kjøpe eksosanlegg til en '90 mod. is. Tipper de har brukt grenrøret fra '90 modellen når de monterte i den nyere motoren så da er sikkert eksosen din orginalt. Du kan jo sjekke under bilen om det er noe hjemmemekk der. Hvis det ser orginalt ut har du nok det orginale eksosanlegget.

Motoren er stort sett lik på E30 og E36. Den største forskjellen er innsuget som er variabelt på E36 mot E30ens 2-trinns innsug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde satset på det samme som Frode H. sier.

Da passer jo anlegget til bilens fester. Men det går jo an å sjekke litt rundt hva som står på bilen nå, jeg mener er det et grenrør fra e30 eller fra e36 osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt eksos i forhold til motoren min, ikke bilen. :)

Grenrør kanskje, men eksosanlegget varierer jo i forhold til karosseriet...

Vil tro det krever litt tilpassing bakover for å få komplett E36-anlegg på en E30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvis han har E36 motor --> E36 eksos....
Det kan være skikkelig utfordrende å få til å passe. Jeg tror nok heller jeg ville vurdert noe grommere til E30, hvis det går an å få til å passe. Bruke original manifold/grenrør, og finne eksosanlegg til E30 320/325 hvis det passer. Da skal man ikke ødelegge noe for effekten hvertfall. Det viktigste etter min mening er uansett å passe på at man ikke "struper" motoren.

Ta en telefon til Ove på www.osbildeler.no. Han kan sikkert svaret.... og nå ser jeg han er innpå forumet her også. Kanskje han leser denne tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er enig med de som mener at du bør satse på e30 eksosanlegg...

hva er egentlig vitsen i å bruke flere unødvendige timer på lørdagen, som skal brukes til "viktigere" ting, på å tilpasse hele eksosanlegget som er beregnet på en e36 til å passe en e30?

Spørsmål:

Hvorfor kaller du deg egentlig BJ?? :D hmmm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Tipper det er det orginale eksosannlegget som står på, men får ringe til OS Bildeler å hørre hva di sier. Men noen som vet om det er forskjell på motorene? Mener det er 140hk i e36 og 136hk i e30 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvis han har E36 motor --> E36 eksos....

De er jo ikke identiske under, ikke i motorrommet og bilene er jo ikke like lange engang, så jeg holder fortsatt fast på at det kommer til å kreve en god del tilpassing. Sikkert mye bedre å gå for E30-anlegg. Det er jo bare 4hk effektforskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...