Mangel Skrevet Mars 7, 2005 Share Skrevet Mars 7, 2005 Noen som vet hvordan det er med motorfester på E36 i forhold til 4`ere og 6`ere? Altså viss jeg tar ut en 318 motor og setter inn en 325 motor, trenger jeg da å fikse nye fester eller sklir den mer eller mindre rett oppi? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mangel Skrevet Mars 7, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2005 noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Mars 7, 2005 Share Skrevet Mars 7, 2005 I følge ETK finnes det en type motorfester for 4-syl. E36 og en type for 6-syl. E36. Traversen er lik på alle E36. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mangel Skrevet Mars 7, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2005 så det betyr at jeg må lage nye motorfester viss jeg da ikke skaffer meg en 320. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Mars 7, 2005 Share Skrevet Mars 7, 2005 Jeg skiftet motorfester på min bil i fjor og dette er ikke noe du bare lager. De består av gummi, litt stål og er oljefyllte. Hva slags fester er det du tenker på? De brakettene som er skrudd fast i blokken kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mangel Skrevet Mars 7, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2005 for å si det sånn så tenkte jeg kanskje å bygge om en e36 til en m3 eller viss jeg finner det for godt, sette inn en v8 som står i feks 540. Så derfor lurte jeg på hvordan det var å få festa motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Mars 7, 2005 Share Skrevet Mars 7, 2005 hørtes ut som en skremmende kombinasjon dette ass. hvordan ser motorfestene ut...... men jeg skal sette inn en v8 540 motor. hmmmm lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mangel Skrevet Mars 7, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2005 hehe, joa, tar ting som det kommer, har endel venner og bekjente som har gjort det her før. Som du sikkert skjønner så har ikke jeg det, men et sted må en jo starte viss en vil bygge om en bil. Og tross alt så gjør jeg dette også for å lære ting jeg ikke kan fra før av. Så derfor spørsmålet om motorfestene fordi jeg lurte kanskje på om det var noe som måtte forandres på med sveising, eller om det er bare å bruke de som er der fra før av. Det er altså ikke bare snakk om den delen som er mellom motoren og chassiet men også chassiet, om det må gjøres noen forandringer der. og hvordan det eventuelt gjøres. Vanskelig å prøve å forklare når jeg faktisk ikke har plukka ut en motor selv før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Mars 8, 2005 Share Skrevet Mars 8, 2005 chassiet er klin likt på alle modeller tror jeg.. er bare år få tak i de riktige delene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå