520d Skrevet Mars 7, 2005 Share Skrevet Mars 7, 2005 Går det ann å skru opp turbotrykket på en E39 520td =) Vis det er mulig, skal jeg gå ned til Pit-stop, han driver med Bmwèr =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mars 7, 2005 Share Skrevet Mars 7, 2005 Det går helt sikkert an, men du må nok ha ny chip eller en powerboks-sak. Tipper www.krbtrading.no eller www.trimchip.com kan hjelpe deg. Det er nettopp pga. turbotrykket det er så genialt å chiptrimme turbomotorer.. både bensin og diesel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520d Skrevet Mars 7, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2005 Ja men, bilen er så ny jeg vill ikke det enda..... så jeg kom på det med skru på turbotrykket idag ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Mars 7, 2005 Share Skrevet Mars 7, 2005 vist du stiller opp turbotrykket og ikke chipper bilen din vil du få motorhavari ganske fort grunnet att bilen får for lite diesel og da brenner stemplene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-Frank Skrevet Mars 8, 2005 Share Skrevet Mars 8, 2005 om du montere en powerboks ell chip så økes turbotrykket automatisk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stiansen motorsport Skrevet Mars 8, 2005 Share Skrevet Mars 8, 2005 Jeg hadde en 99mod 320d. På den så satte jeg på KN filter, fjernet katalysatoren og fjernet "EGR-valvèn". EGR-valven kjører eksosen inn i innsuget og danner mye sot. Denne meget billige "trimmingen" førte til en effekøkning på 30Nm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet Mars 8, 2005 Share Skrevet Mars 8, 2005 Stiansen : hvor mye mer effekt fikk du da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stiansen motorsport Skrevet Mars 8, 2005 Share Skrevet Mars 8, 2005 Stiansen : hvor mye mer effekt fikk du da? Fikk desverre ingen hk økning som er verdt å nevne. hvet ikke hvorfor. men som u skriver: "Dreimomente er tingen" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet Mars 8, 2005 Share Skrevet Mars 8, 2005 jeg mener nå at mye effekt er bedre enn mye dreiemoment! Ville du hatt denne Eller denne: Max power kW/bhp/rpm 461/627/7400 Max torque Nm/lb-ft/rpm 678/500/5600 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stiansen motorsport Skrevet Mars 8, 2005 Share Skrevet Mars 8, 2005 Ja takk, begge deler. Valmet motor den første eller? Kjett med en bilmotor som ikke går lenger enn til 2000 o/min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet Mars 8, 2005 Share Skrevet Mars 8, 2005 Du får ikke begge deler , så du må dessverre velge. jeg tror begge er eksempler for ypperste i sin klasse. Den øverste er scania Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå