rtengvik Skrevet Mars 8, 2005 Share Skrevet Mars 8, 2005 Noen som vet pris for å få ca 300 hk ut av en M3? Må motor forsterkes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet Mars 8, 2005 Share Skrevet Mars 8, 2005 motoren din er veldig sterk i utgangspunktet. Backis hadde vell litt over 500 hk og han kjørte på org 325 bunndel (og neddreidestempler?) for at du skal få 300 hk må det vell gjøres en del, bytte kam, chip, porte toppen, kanskje bytte dyser. Vet ikke hvor mange hk du vil få tilslutt. Den enkleste turbokonverteringen du kan gjøre er ved å dreie ned stemplene, smekke på turbo og chippe den. litt for enkelt om du spørr meg da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet Mars 8, 2005 Share Skrevet Mars 8, 2005 325 bunndelen passer vel heller dårlig sammen med en s14 motor? Enhver motor har vel potensiale for å generere en kraft tilsvarende 10000 hester idet den treffer bakken fra ett kast ut fra ett fly.. utfordringen er vel å få motoren til å vare en stund før den sier .. KAPOFF! S14 har jo allerede rundt 200 hester på en forholdsvis liten motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Mars 8, 2005 Share Skrevet Mars 8, 2005 Leste i et gammelt bilsport blad om en svensk E30 M3 der de tok ut ca 705Hk i benk. Kanskje bladet er å få tak i, stod mye teknisk info om bilen der oxo... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet Mars 8, 2005 Share Skrevet Mars 8, 2005 vil ikke tru det er noe stort problem med 300hk i en M3... få tak i ei skikkeli multi layer topp pakning, kansje et tillegs sprut og lad 0,5 så nermer du deg nok... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Mars 9, 2005 Share Skrevet Mars 9, 2005 min hadde orginal bunndel men skiftet stempel og herda veiv og roder og avbalanserte d hele. d skulle holde 600hk vertfall så jeg tror ikke dette er no problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Mars 9, 2005 Share Skrevet Mars 9, 2005 sjekk med www.motornord.se har handlet endel derfra, de har virkelig peil på bmw og turbo, kanskje sett Sahlins E30 M3 turbo med 746hk? 402 m på 9,62 tror jeg, hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet Mars 11, 2005 Share Skrevet Mars 11, 2005 325 bunndelen passer vel heller dårlig sammen med en s14 motor? ikke det jeg mente, jeg mente at nr en 325 bunndel tåler såpass mye så tåler vell en m3 bunndel det og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Mars 12, 2005 Share Skrevet Mars 12, 2005 Skal vel klare nesten 300 hester uten å senke kompen vel?! Lade med 0,4-0,5 bar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet Mars 12, 2005 Share Skrevet Mars 12, 2005 jo, klarer det sikkert, men det er tryggere å senke kompen. det kan gjøres enkelt med å dreie litt av stemplene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-Frank Skrevet Mars 13, 2005 Share Skrevet Mars 13, 2005 325 bunndelen passer vel heller dårlig sammen med en s14 motor? ikke det jeg mente, jeg mente at nr en 325 bunndel tåler såpass mye så tåler vell en m3 bunndel det og. husk at 325 har 6 råder å mange fler veivlager å fordele kraft utover, mot M3 sine 4..derfor klare 325 veldig mye me orginal bunndel.. men godt mulig at M3 har solide greier orginalt, ikke at e ville prøvd meg på en 500hk me standard bunndel på en 4er, å kanskje ikke på 6ern heller.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Mars 14, 2005 Share Skrevet Mars 14, 2005 Kanksje bedre å ha en 325i som utgangspunkt ja. Mye billigere bil å ødelegge det. En M3 er liksom en enda mer klassiker og det er jo egentlig å ødellege motoren å fikse på den slik. Blir hvertfall ikke BMW lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå