Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

motoren din er veldig sterk i utgangspunktet. Backis hadde vell litt over 500 hk og han kjørte på org 325 bunndel (og neddreidestempler?) for at du skal få 300 hk må det vell gjøres en del, bytte kam, chip, porte toppen, kanskje bytte dyser. Vet ikke hvor mange hk du vil få tilslutt. Den enkleste turbokonverteringen du kan gjøre er ved å dreie ned stemplene, smekke på turbo og chippe den. litt for enkelt om du spørr meg da.

Skrevet

325 bunndelen passer vel heller dårlig sammen med en s14 motor?

Enhver motor har vel potensiale for å generere en kraft tilsvarende 10000 hester idet den treffer

bakken fra ett kast ut fra ett fly.. utfordringen er vel å få motoren til å vare en stund før den sier .. KAPOFF!

S14 har jo allerede rundt 200 hester på en forholdsvis liten motor.

Skrevet

vil ikke tru det er noe stort problem med 300hk i en M3... få tak i ei skikkeli multi layer topp pakning, kansje et tillegs sprut og lad 0,5 så nermer du deg nok...

Skrevet

min hadde orginal bunndel men skiftet stempel og herda veiv og roder og avbalanserte d hele. d skulle holde 600hk vertfall :) så jeg tror ikke dette er no problem.

Skrevet
325 bunndelen passer vel heller dårlig sammen med en s14 motor?

ikke det jeg mente, jeg mente at nr en 325 bunndel tåler såpass mye så tåler vell en m3 bunndel det og.

Skrevet
325 bunndelen passer vel heller dårlig sammen med en s14 motor?

ikke det jeg mente, jeg mente at nr en 325 bunndel tåler såpass mye så tåler vell en m3 bunndel det og.

husk at 325 har 6 råder å mange fler veivlager å fordele kraft utover, mot M3 sine 4..derfor klare 325 veldig mye me orginal bunndel.. men godt mulig at M3 har solide greier orginalt, ikke at e ville prøvd meg på en 500hk me standard bunndel på en 4er, å kanskje ikke på 6ern heller..

Skrevet

Kanksje bedre å ha en 325i som utgangspunkt ja. Mye billigere bil å ødelegge det.

En M3 er liksom en enda mer klassiker og det er jo egentlig å ødellege motoren å fikse på den slik. Blir hvertfall ikke BMW lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...