Gå til innhold

fullt ladetrykk??

Bmw323i
 Share

Anbefalte innlegg

Du har nok kommet til feil forum! BMW satser ikke på Turbomotorer.

Det stemmer nå ikke helt. De hadde bensinturbo både på 70- og 80-tallet, og selger dieselturboer i hauger og lass nå for tiden. :)

I tillegg går det rykter om konkrete planer for å bygge små turbomotorer til bruk i MINI, og kanskje små BMW-modeller, i samarbeid med PSA. 1.6-liters kompressormotoren i dagens Cooper S skal kanskje bli turbomotor i neste generasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diesel blir noe litt annet liksom....

Er jo også snakk om en 330TI modell som er en 330I med turbo...

Men bortsett fra noen veldig sjeldne modeller satser ikke BMW mye på turbo. :P

Holdbarheten på turboene er vel den største ulempen. 20-30 000 kr på en ny turbo hver 50 000 km er ikke kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdbarheten på turboene er vel den største ulempen. 20-30 000 kr på en ny turbo hver 50 000 km er ikke kult.

Nå overdriver du jo ikke rent lite heller. Blir som å si at en vanlig BMW sugemotor må overhales hver 100.000km. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turbo er rått, sånn er det bare! Hvis noen har problemer med det så for de bare hode det inni seg, hehe, er et par stykker her som har bmw`er med turbo og det er bare fler og fler som interesserer seg for det, det gir jo ganske rå effektøkning og hvis man holder ladetrykket på et respektabelt niva så holder det ganske lenge hvis man har klargjort motoren for det... jeg vet om 2002 turbo som går enda, aldri vært motorhavari og det er den originale turbo`n har bruker enda. Den gamle motoren min gikk i 3 år med turbo før jeg bytta den ut, og da var motoren i grei stand... så det er ikkeno problem i det hele tatt..

Og det koster ca 6000-7000 for overhaling av turbo, ikke akkurat 20-30000kr :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...