520d Skrevet Mars 9, 2005 Share Skrevet Mars 9, 2005 Har Bestillt time idag klokken 14:00 skal jeg kjøre den nye 3-serien 320iA Blir artig og prøve, satt i den i går iallefall, den hadde sportseter da satt jeg faenma støpt, skikkelig gode seter må jeg si! har selv sportseter, er ikke samme følelsen, er vell kansje mest fordi 3 serien skal være mere sportselig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Mars 9, 2005 Share Skrevet Mars 9, 2005 Og sikkert fordi sportstolene på E90, i likhet med 1-serien har justerbar "sideflesk"støtte. Det er en knapp foran på venstre side av førersetet (høyre side av passasjersetet) der man stiller inn hvor mye sidestøtte man skal ha. Det er nesten så det gjør litt vondt når man stiller det på det strammeste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520d Skrevet Mars 9, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2005 Og sikkert fordi sportstolene på E90, i likhet med 1-serien har justerbar "sideflesk"støtte. Det er en knapp foran på venstre side av førersetet (høyre side av passasjersetet) der man stiller inn hvor mye sidestøtte man skal ha. Det er nesten så det gjør litt vondt når man stiller det på det strammeste. åja da er det sikkert derfor...det må jeg teste ut i dag i allefall! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaggEn Skrevet Mars 9, 2005 Share Skrevet Mars 9, 2005 Har Bestillt time idag klokken 14:00 skal jeg kjøre den nye 3-serien 320iA Blir artig og prøve, satt i den i går iallefall, den hadde sportseter da satt jeg faenma støpt, skikkelig gode seter må jeg si! har selv sportseter, er ikke samme følelsen, er vell kansje mest fordi 3 serien skal være mere sportselig Du må skrive en liten tilbakemelding om hvordan det gikk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet Mars 9, 2005 Share Skrevet Mars 9, 2005 Jeg prøvde den i dag! En greit utstyrt 320i (4er) var til min disposisjon. Bilen føles svært raffinert, du merker virkelig at den er stiv i karosseriet og flexer minimalt. Motoren er fortsatt kjedelig som få (har kjørt 120i tidligere), men den føltes faktisk piggere i 3eren enn i 1-serien (syntes jeg da). Dette på tross av at 3eren veier ca 100kg mer. Den bilen jeg prøvde stod på nokså lite optmimale 16" pigghjul og det bidro ikke noe særlig til å gi den spesielt givende kjøreegenskaper. Fotnote: Husk på å skru AV DTCen (hold den inne i minst 5 sek. for å deaktivere helt). Svingegenskaper føles meget bra og den reagerer kjapt på input uten å være for følsom/nervøs. Understellsmessig er den selvfølgelig fast men ikke ukomfortabel. Kjøreopplevelsen får jeg ha til gode å kommentere i detalj til jeg får prøvd den med skikkelige dekk og jeg vil også helst få testet den med 6-sylindret motor. Utseendet tror jeg nok skal bli ganske så fint, spesielt når man får på såkalte Black-M baklys (lyst grått på hele oppsiden og litt mørkere rødt på nedsiden), jeg har egentlig ikke så mye å utsette på designet, men mener bestemt at E36 og E46 er ganske mange hakk mer spennende og ikke minst mer elegent i linjeføringen. Men, den har potensiale når senking, felger og riktig farge kommer på plass:) Det jeg virkelig har å utsette på den er interiøret, dette føles IKKE på nivå med det jeg er vant til fra BMW og er i detaljene på kanten til kjipt. Finishmessig synes jeg dette er mange hakk under nivået til E46en jeg ratter til vanlig. Det er svært synd at BMW har latt økonomene råde her... Designet på interiøret er selvfølgelig en smakssak, men også her føler jeg at BMW har bommet. Dette er ikke så intimt som det burde vært, og alle linjene og formene roter mye til. BMW kan MYE bedre enn dette - det er mulig å gå inn i fremtiden uten å skremme gamle kunder... Generelt sett er dette en EKSTREMT bra bil, og som nevnt tidligere gleder jeg meg til å få virkelig prøvd den. Men! Bilen skiller seg ikke like mye ut lenger, den føles mer vanlig rett og slett. Jeg sitter igjen med følgende spørsmål: BMW! Where has the MAGIC gone??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne Skrevet Mars 9, 2005 Share Skrevet Mars 9, 2005 Ja, 320i. Helt grei bil, men jeg er jo godt vant så jeg må innrømme at den føles litt "tam"... Det som derimot var ganske vilt var 545iA! En ren adrenalininnsprøytning faktisk! Hvis alle hadde tilgang på slike kjøretøy tror jeg faktisk fødselraten ville synke drastisk siden sex sannsynligvis ville gå av moten ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520d Skrevet Mars 9, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2005 Jeg må bare si at det var en kjempe fin bil, minus på når man kjører over ujevnheter... man merker at den svever ikke godt nok over ujevnhetene. Men fifader for en motorlyd det går ann å ha på en 4er da den var jo så rå...altså jeg ba noen tråkke på gassen, skulle høre på eksosen helt bak om det var noe effektannlegg eller noe....jah man kan si det at BMW har på en måte har lagd orginal effektanlegg det kommer en skikkelig bromme lyd utta den Ganske god automatgir, behaglig giring, enda fetere når man kjører med tiptronicken, sleppe å høre den rusinga før den girer ned Jah det er vell det jeg har å si, det er den rene sportsbil følelsen med den rene sportsbil lyden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Magne Skrevet Mars 9, 2005 Share Skrevet Mars 9, 2005 skulle dra å prøvekjøre i dag, men det var en som hadde ringt på tidligere på dagen... han sa at han skulle ha den, han hadde ikke sett på bilen eller prøvekjørt den Synes det er litt tøft å kjøpe peise ny bil usett, til flere huldre tusen. De skal ringe meg når de får opp ny bil, hadde kun denne ene til disp nå Den se jævli tøff ut da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kilronan Skrevet Mars 11, 2005 Share Skrevet Mars 11, 2005 Prøvde en 320ia for noen dager siden. Som en skriver over, så er jeg også enig i at motoren føles mye piggere her enn i 120i. Har logget en del tusen km i den nye MB E200 CDI, men synes automaten faktisk sjalter enda mer smidig i denne bilen. Selvfølgelig litt avhengig av hvordan man bruker gassen. Ved kickdown har den også et meget bra fraspark i 3-4gir. Ble også ganske imponert over lyden i fireren, spesielt på høyt turtall. Ellers ble jeg også veldig imponert over kjøreegenskapene generelt med standard understell. Den føles veldig fast og fin i fisken (som jo de fleste nye biler i denne klassen forsåvidt gjør). Sportssetene holder forøvrig virkelig kroppen godt på plass. Lånte bilen i ca tre kvarter men så for meg at jeg kunne ha sittet her veldig, veldig lenge uten sittesmerter. Ettersom interiøret (med iDrive) så og si er identisk med 5-serien ville jeg på nåværende tidspunkt definitivt heller lagt pengene i en oppstaset 3er med motor. Design er selvfølgelig en smakssak, men kjøreteknisk leverer BMW definitivt varene med denne bilen. Alt annet hadde vel forsåvidt vært katastofe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå