Gå til innhold

Felger og dekk E39

E39-523
 Share

Anbefalte innlegg

Har vært innom Sharif og kikket på felger og dekk. Han selger ASA-felger. Disse skal være produsert av samme fabrikk som BBS. Noen med erfaringer på disse? Er de bra??

Hvordan er komforten på en E39 med 17"-felg kontra 18"-felg? Lurer på å sette på 235/40-18 på bilen. Eventuelt 265/35-18 bak. Hvordan vil bilen oppføre seg med slike dimensjoner? Sporer det fælt? Vannplaning? Er det tilfellet at problemet med sporing avhenger av dekkets profil mot kantene? Runde kanter = mindre sporing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 235/40-18 fremme og 265/35-18 bak på min E-39, og ble svært overrasket over hvor lite det sporet da jeg sattede de på i fjor sommer.

Har overhodet ikke merket sporing av sjenerende karakter. Jeg tok riktignok firhjulskontroll før jeg satte på dekkene i forbindelse med senking.

Er spent på hvordan det blir når dekkene begynner å bli mer slitt.

Når det gjelder vannplaning sier vel det seg selv... vannet må gå lenger vei for å komme seg bort.

Nå er jeg riktig nok også litt innhabil siden jeg nesten kun har kjørt på 18" på sommerfelger, og overhodet ikke kan tenke meg noe annet :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mhane, Hvilket dekkmerke?

Ops var visst lit trøtt i går, jeg har 265/35-18 bak og 255/35-18 foran (ikke235) på 8x18 felger foran og 10x18 bak. Wokas felger og Falken dekk.

Forøvrig står jeg fast ved at sporing ikke er noe problem eller grunn til å velge mindre dimmensjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...