Gå til innhold

Angel Eye Kit for BMW E36 - 43000mcd CCFL


johjoa
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg ser flere på forumet har kjøpt seg slike "build in" angel eyes...

og jeg har lyst til og kjøpe samme sett selv... men jeg lurer på

om det kommer til og bli noe problem med eu-godkjenning eller

politiet... :?

Er det noe regler og restriksjoner på slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke TÜV papirer på ringer som du monterer inni lykten selv.

Har tenkt litt på dette selv etter at jeg satte inn ringer i mine lykter. Løsningen er vel å opptre høflig, påpeke at "alle" nye BMW'er har slike parklys og si at du er sikker på at dette må være godkjent. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trosje det stod noe om tuv-godgjenning av parklysene i reglene til veivesenet. kansje eg har kjeglet litt :D

Står bare at du kan ha to parklys-pærer på om gangen! med disse ringene er det jo faktisk 4. men de nye 5-erene blir jo godkjent som ny med denne konfigurasjonen.

det stod også at hvis du har ekstralys med parklyspærer skal disse ikke lyse sammen med bilens originale parklyspærer...

eller nokke sånn!

trosje de tar detderre så voldsomt tungt! tror de sutrer mest til "juletre"-tongtransorten jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

§ 28-4. Lysutstyr som bil skal ha (Bestemmelsene i denne paragraf gjelder ikke for kjøretøy som omfattes av § 28-1)



PARKERINGSLYS
3. Bil skal ha to lykter foran som gir hvitt parkeringslys.
3.1 Lyktene skal tilfredsstille minst ett av følgende krav:
a) Være E-merket med symbolet A i henhold til ECE-reg.nr. 7, serie 01, tillegg 4, rettelse 2.
Være e-merket med symbolet A i henhold til direktiv 76/758/EØF, som endret ved direktiv 87/354/EØF og direktiv 89/516/EØF.
c) Være godkjent og merket i henhold til annen standard med tilsvarende krav som i alt. a eller b.
3.2 Lyset fra hver av lyktene skal være synlig innenfor en vertikalvinkel fra minst 15 ° over til minst 15 ° under horisontalplanet gjennom lyktens sentrum, og innenfor en horisontalvinkel fra minst 45 ° innover til minst 80 ° utover målt fra vertikalplanet gjennom lyktens sentrum som er parallelt med bilens lengdeakse.
3.3 Lyktene skal være plassert slik at høyden fra vegbanen til nederste kant av den lysende flaten er 40 cm eller mer, men høyden fra vegbanen til øverste kant av den lysende flaten skal være mindre enn 150 cm. Målene skal tas når bilen er ubelastet.
3.4 Lyktene skal være plassert slik på hver side at den lysende flates ytterkant er mindre enn 40 cm fra bilens ytterste kant.
3.5 Lyktene skal være koplet slik at de alltid lyser når fjernlys, nærlys, baklys, lys for kjennemerke, hjelpefjernlys, kurve-/tåkelys, markeringslys, arbeidslys eller tåkebaklys er tent.

Det er kravene jeg finner til parklys.. men det er spørs hva A-merkingen går ut på, for det er en del EF/EØF/EU/EØS-krav i tillegg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koblet de opp slik:

- Tok ut parklyspæra

- Monterte ringene

- Satte på en strømstjeler (en ting man clipser på kabelen for å få strøm til en ny kabel) på kabelen, og fikk strøm herfra

Da kan jeg bare sette inn parklyspæra, og deretter ta ut kabelen til ringene. Gjort på maks 2 minutter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...