Gå til innhold

Koenigsegg verdens raskeste?


 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er vel Bugatti som har verdens høyeste toppfart på over 400 km/t?


Bugatti Veyron er ikke satt i produksjon enda....Forproduksjonen begynner i sommer, og de første bilene kommer til høsten. Og ja Bugatti holder fast på toppfart på 400km/t. I dag finnes de kun 11 prototyper av bilen...Dette blir jo en av verdens sykeste biler med 1001 Hk og 1250Nm og 4 turboer... :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i USA er liksom 10 km/t over fartsgrensa ekstrem fartsoverskridelse.

Ja, ikke sant, 50km/t eller mer over fartsgrensa koster deg 1700 norske kroner (i Texas). Veldig ekstremt... :shock:

Bare tenker på noen filmer jeg har sett der en folk kjører 10 km/t over fartsgrensa og det er "speeding"! :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10km/t er jo "speeding" i Norge også. :roll:

Tror nok heller jeg ville hatt amerikanske bøtesatser enn norske. Men på den annen side så har de jo 43.000 dødsulykker i trafikken hvert år der borte, så det er kanskje ikke så bra heller. Er usikker på prosenten i forhold til de 190millene folk det er der i forhold til tallene fra Norge, men 43k høres mye ut. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koenigsegg'en har jo en utstråling som få, men jeg tror egentlig slike biler er mest morsomme for ingeniørene som konstruerer dem og oss som får lov til i drømme om dem. Den praktiske nytteverdien er vel for en stor del begrenset til en viss "Show-off"-effekt på steder som "The Strip" i Las Vegas.

Er usikker på prosenten i forhold til de 190millene folk det er der i forhold til tallene fra Norge, men 43k høres mye ut. :?

Vanskelig å fintelle, men man regner med at det bor ca. 280 mill. i USA. Veistandard og bilpriser skulle tilsi et langt lavere antall dødsulykker, men så lenge folk kjører i fylla (Delvis med myndighetenes velsignelse siden promillegrensen de fleste steder er 0,8...) og bilbelte av mange betraktes som et angrep på deres personlige frihet blir tallet høyt. 16-felts motorveier hvor trafikken går i 150 - 160 km/t (Nei, det er ikke lov, men det er heller ikke så veldg forbudt... ) i "rushen" gir jo også gode muligheter for lemlestelse og død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekka litt, og funnet ut at Bugatti Veyron er tidenens raskeste superbil. Toppfarten er elektronisk begrenset til 400 KM/h!!!

Den har en W16 motor på 7993 ccm og 1001 HK. Dette "bække's" opp av hele 4 turboer, og dreiemomentet er på fantastiske 1250 NM!

Det er vel bare å ta av seg hatten for sånnt.... :shock:

Mulig den hadde tatt igjen min 318i på langstrekkene... selv om jeg har effektanlegg, he he he.... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående Köenigsegg, har dere sett Gumball 3000-filmen? Det er en der som har en slik, han har bare problemer hele tiden. Klager noe sinnsykt på den.. men fet bil uansett.

Hehe..ja, og han presterte jo å glemme igjen bensinlokket da han fyllte bensin også.. Og siden det ikke var bare bare å skaffe nytt til den bilen der, måtte han lete etter alternativer, fant ut at lokket til VW Beetle faktisk passet, men VW-forhandleren hadde ingen han kunne selge.. Endte med at han kjøpte en splitter ny Beetle, plukket av bensinlokket og kjørte fra bilen :shock: ..heh..skulle ønske jeg hadde så mye penger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10km/t er jo "speeding" i Norge også. :roll:

Tror nok heller jeg ville hatt amerikanske bøtesatser enn norske. Men på den annen side så har de jo 43.000 dødsulykker i trafikken hvert år der borte, så det er kanskje ikke så bra heller. Er usikker på prosenten i forhold til de 190millene folk det er der i forhold til tallene fra Norge, men 43k høres mye ut. :?

USA har ca 290mill befolkning og 43000drepte i trafikken hvert år.

Norge har 4.6mill innbyggere og antall drepte er mellom 300-400 så la oss si 350.

Med samme forhold som i USA skulle vi hatt ca 680drepte/år.

Lurer på hvor stor andel av de drepte i USA er sjåfører mellom 16-18år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med samme forhold som i USA skulle vi hatt ca 680drepte/år.

Lurer på hvor stor andel av de drepte i USA er sjåfører mellom 16-18år..

Hadde vi kjørt så mye i fylla uten bilbelte, hadde vi nok vært der vi også! Det er først i det siste det har vært fokusert på bilbeltebruk og sist jeg var i Maryland (Som tross alt er en ganske "europeisk" og urban stat) var det en stor sensasjon da de annonserte at de hadde planer om å starte med promillekontroller :shock: . Tør ikke en gang tenke på hvordan forholdene er i mer grisgrendte strøk...

Jeg har også lurt på det med de unge sjåførene, men har ikke greid å finne noe statistikk på akkurat det.

(Da jeg begynte å ferdes i den amerikanske trafikken, lurte jeg en del på hvordan man klarte å ta livet av seg selv og andre i så vidt stor skala. Etter å ha vært der en stund og lest litt om det, forsto jeg det imidlertid :shock: ...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

USA har ca 290mill befolkning og 43000drepte i trafikken hvert år.

Norge har 4.6mill innbyggere og antall drepte er mellom 300-400 så la oss si 350.

Med samme forhold som i USA skulle vi hatt ca 680drepte/år.

Lurer på hvor stor andel av de drepte i USA er sjåfører mellom 16-18år..

Antallet drepte i Norge i 2004 var faktisk nesten 100 mindre enn du antar, så forskjellen er enda større.

PS: 1-tallet oppi der skal naturligvis være et 2-tall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke Bugatti som er verdens raskeste a? toppfart på over 400 km/t sies det..

Bugatti Veyron er ikke satt i produksjon enda....Forproduksjonen begynner i sommer, og de første bilene kommer til høsten. Og ja Bugatti holder fast på toppfart på 400km/t. I dag finnes de kun 11 prototyper av bilen...Dette blir jo en av verdens sykeste biler med 1001 Hk og 1250Nm og 4 turboer... :D

Leste i et bilblad at alle 4 turboene totalt skulle levere 19bar.. SYKT SIER EG!!!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...