Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Og i USA er liksom 10 km/t over fartsgrensa ekstrem fartsoverskridelse.

Ja, ikke sant, 50km/t eller mer over fartsgrensa koster deg 1700 norske kroner (i Texas). Veldig ekstremt... :shock:

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Det er vel Bugatti som har verdens høyeste toppfart på over 400 km/t?

Bugatti Veyron er ikke satt i produksjon enda....Forproduksjonen begynner i sommer, og de første bilene kommer til høsten. Og ja Bugatti holder fast på toppfart på 400km/t. I dag finnes de kun 11 prototyper av bilen...Dette blir jo en av verdens sykeste biler med 1001 Hk og 1250Nm og 4 turboer... :D
Skrevet
Og i USA er liksom 10 km/t over fartsgrensa ekstrem fartsoverskridelse.

Ja, ikke sant, 50km/t eller mer over fartsgrensa koster deg 1700 norske kroner (i Texas). Veldig ekstremt... :shock:

Bare tenker på noen filmer jeg har sett der en folk kjører 10 km/t over fartsgrensa og det er "speeding"! :?

Skrevet

10km/t er jo "speeding" i Norge også. :roll:

Tror nok heller jeg ville hatt amerikanske bøtesatser enn norske. Men på den annen side så har de jo 43.000 dødsulykker i trafikken hvert år der borte, så det er kanskje ikke så bra heller. Er usikker på prosenten i forhold til de 190millene folk det er der i forhold til tallene fra Norge, men 43k høres mye ut. :?

Skrevet

Koenigsegg'en har jo en utstråling som få, men jeg tror egentlig slike biler er mest morsomme for ingeniørene som konstruerer dem og oss som får lov til i drømme om dem. Den praktiske nytteverdien er vel for en stor del begrenset til en viss "Show-off"-effekt på steder som "The Strip" i Las Vegas.

Er usikker på prosenten i forhold til de 190millene folk det er der i forhold til tallene fra Norge, men 43k høres mye ut. :?

Vanskelig å fintelle, men man regner med at det bor ca. 280 mill. i USA. Veistandard og bilpriser skulle tilsi et langt lavere antall dødsulykker, men så lenge folk kjører i fylla (Delvis med myndighetenes velsignelse siden promillegrensen de fleste steder er 0,8...) og bilbelte av mange betraktes som et angrep på deres personlige frihet blir tallet høyt. 16-felts motorveier hvor trafikken går i 150 - 160 km/t (Nei, det er ikke lov, men det er heller ikke så veldg forbudt... ) i "rushen" gir jo også gode muligheter for lemlestelse og død.

Skrevet

Har sjekka litt, og funnet ut at Bugatti Veyron er tidenens raskeste superbil. Toppfarten er elektronisk begrenset til 400 KM/h!!!

Den har en W16 motor på 7993 ccm og 1001 HK. Dette "bække's" opp av hele 4 turboer, og dreiemomentet er på fantastiske 1250 NM!

Det er vel bare å ta av seg hatten for sånnt.... :shock:

Mulig den hadde tatt igjen min 318i på langstrekkene... selv om jeg har effektanlegg, he he he.... 8)

Skrevet

Angående Köenigsegg, har dere sett Gumball 3000-filmen? Det er en der som har en slik, han har bare problemer hele tiden. Klager noe sinnsykt på den.. men fet bil uansett.

Hehe..ja, og han presterte jo å glemme igjen bensinlokket da han fyllte bensin også.. Og siden det ikke var bare bare å skaffe nytt til den bilen der, måtte han lete etter alternativer, fant ut at lokket til VW Beetle faktisk passet, men VW-forhandleren hadde ingen han kunne selge.. Endte med at han kjøpte en splitter ny Beetle, plukket av bensinlokket og kjørte fra bilen :shock: ..heh..skulle ønske jeg hadde så mye penger..

Skrevet
10km/t er jo "speeding" i Norge også. :roll:

Tror nok heller jeg ville hatt amerikanske bøtesatser enn norske. Men på den annen side så har de jo 43.000 dødsulykker i trafikken hvert år der borte, så det er kanskje ikke så bra heller. Er usikker på prosenten i forhold til de 190millene folk det er der i forhold til tallene fra Norge, men 43k høres mye ut. :?

USA har ca 290mill befolkning og 43000drepte i trafikken hvert år.

Norge har 4.6mill innbyggere og antall drepte er mellom 300-400 så la oss si 350.

Med samme forhold som i USA skulle vi hatt ca 680drepte/år.

Lurer på hvor stor andel av de drepte i USA er sjåfører mellom 16-18år..

Skrevet

Hadde vi kjørt så mye i fylla uten bilbelte, hadde vi nok vært der vi også! Det er først i det siste det har vært fokusert på bilbeltebruk og sist jeg var i Maryland (Som tross alt er en ganske "europeisk" og urban stat) var det en stor sensasjon da de annonserte at de hadde planer om å starte med promillekontroller :shock: . Tør ikke en gang tenke på hvordan forholdene er i mer grisgrendte strøk...

Jeg har også lurt på det med de unge sjåførene, men har ikke greid å finne noe statistikk på akkurat det.

(Da jeg begynte å ferdes i den amerikanske trafikken, lurte jeg en del på hvordan man klarte å ta livet av seg selv og andre i så vidt stor skala. Etter å ha vært der en stund og lest litt om det, forsto jeg det imidlertid :shock: ...)

Skrevet
USA har ca 290mill befolkning og 43000drepte i trafikken hvert år.

Norge har 4.6mill innbyggere og antall drepte er mellom 300-400 så la oss si 350.

Antallet drepte i Norge i 2004 var faktisk nesten 100 mindre enn du antar, så forskjellen er enda større.

PS: 1-tallet oppi der skal naturligvis være et 2-tall...

Skrevet
Er det ikke Bugatti som er verdens raskeste a? toppfart på over 400 km/t sies det..

Bugatti Veyron er ikke satt i produksjon enda....Forproduksjonen begynner i sommer, og de første bilene kommer til høsten. Og ja Bugatti holder fast på toppfart på 400km/t. I dag finnes de kun 11 prototyper av bilen...Dette blir jo en av verdens sykeste biler med 1001 Hk og 1250Nm og 4 turboer... :D

Leste i et bilblad at alle 4 turboene totalt skulle levere 19bar.. SYKT SIER EG!!!! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...