topdoubler Skrevet Mars 14, 2005 Share Skrevet Mars 14, 2005 Har en 89' 316 som sliter litt med drivverket (ikke abs), og jeg klarer ikke å finne ut hva det eksakt er. I hastigheter fra 50-110, så høres (og kjennes) det ut som jeg har en snekke i venstre bakhjul lager, men har hatt den oppe og det finnes ikke noe unormal slerk i det hele tatt, så da er vel tvilsomt om det er hjullager. Har kjørt en god stund med det nå, og lyden blir bare sterkere og sterkere, så for meg som aldri har skrudd bakhjulstrekk før, så virker det fortsatt som det er hjullageret, men det tyder jo ikke på det. Så er det noen som har en ide for meg? Siden jeg kjører ca. 10 mil om dagen, og er fullstendig avhengig av den til og fra jobb, så må jeg finne ut av det, og Tronrud Bil (i Moss) skulle ha betalt for en times arbeid for å kjøre den på rulle i 5 sekunder for å finne ut hva det var. Så jeg er i deep shit krise, og må vite det, da jeg må reparere i påsken (Så sant det ikke er kardangen som er på vei til å ta kvelden, for da blir det for dyrt om ikke jeg klarer å skaffe den på annet vis) EDIT: La til noen opplysninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
528i Skrevet Mars 15, 2005 Share Skrevet Mars 15, 2005 hmmmm. nå vet ikke jeg hvorvidt det er delt bakaksling på din bil. men i så tilfelle kan drivknuten bak være gåen, sjekk den og mansjetten. ved bytte, så bytt på begge siden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
topdoubler Skrevet Mars 15, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2005 Som sagt så har null og niks peiling på bakhjulstrekk, da jeg kjøpte denne bilen i fjor høst som kriseløsning da min gamle bil ikke ville gjennom eukontroll. Men hvordan sjekker jeg om evt drivknuten er bortimot kaputt? Mansjettene er vel det eneste jeg har sett at er hele, men bytter de uansett når jeg skal bytte hva som er galt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
topdoubler Skrevet Mars 18, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2005 Ingen flere som kan gi meg noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mars 18, 2005 Share Skrevet Mars 18, 2005 Hjullageret lager en seriøs "rullelyd". Har ikke hørt kneppelyder fra det. Da må det jo ha rasa helt. Virker mer naturlig at det kunne være drivknuten, men er ikke sikker. Har ikke hørt drivknute gåen, bare blitt fortalt hvordan det kan høres ut... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå