Gå til innhold

Litt OT?: bremseskiver til mc (EBC og Tormax)


cmn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Er det noen her som har erfaringer med bremseskiver fra EBC på mc? Fikk pakketilbud på 4700 for bremseklosser og skiver foran til Kawasaki ZX-6/ZZ-R 600. EBC klossene var høyfriksjonsklosser som passet ekstra godt med skivene. Fikk også pris på Tormax-skiver. Disse var i utgangspunktet dyrere, men jeg kunne få de til samme pris. Det er jo faktisk billigere enn originalskiver/klosser. Noen som har erfaringer med noen av disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ingen erfaring.

Men lurte på om jeg kunne være så frekk å spørre om noe:

Tok lappen på MC i fjor høst og er på utkikk etter sykkel.

Hørt mange anbefale 600 sykler og ser du har en zx 6/zz-r 600.

Har forstått at zzr-600 og zx-6R er to forskjellige sykler, stemmer det og hva er isåfall forskjellen:

Har du noen tips om hva jeg bør velge av Honda CBR 600/Kawasaki/osv

Budsjettet er lavt.

Håper jeg ikke ødelegger tråden din fulstendig :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ingen erfaring.

Men lurte på om jeg kunne være så frekk å spørre om noe:

Tok lappen på MC i fjor høst og er på utkikk etter sykkel.

Hørt mange anbefale 600 sykler og ser du har en zx 6/zz-r 600.

Har forstått at zzr-600 og zx-6R er to forskjellige sykler, stemmer det og hva er isåfall forskjellen:

Har du noen tips om hva jeg bør velge av Honda CBR 600/Kawasaki/osv

Budsjettet er lavt.

Håper jeg ikke ødelegger tråden din fulstendig :oops:

Bare så det re sagt så vet jeg egentlig ikke hva jeg snakker om her, men...

Er det ikke det samme med sykler som med masse annet? jo større jo bedre? feks; pupper, motorer, båter, felger, bankkontoer osv..

Eller har jeg missforstått? :shock::stupid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei da tror jeg du har misforstått litt

Jeg er en uerfaren motorsyklist og bør nok holde meg til relativt lette sykler som er enklere å håndtere og lettere å kjøre i sving.

Dessuten akser de jo "like" bra. Det er mest på toppfart og ved last at du merker at "jo større jo bedre" Så slipper du jo å gire så mye, mer bunndrag.

Men jeg har heller ikke så voldsomt peiling, er jo derfor jeg må spørre selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkelen jeg har er en ZX-6/ZZ-R 600. Det er samme sykkel. Grunnen til at min heter ZX-6 og ikke ZZ-R 600 er at sykkelen min er import fra USA. Der het den ZX-6. Men, ZX-6 må ikke forveksles med ZX-6R! ZX-6 er en sportstourer. Mens ZX-6R er en ren R-sykkel. ZX-6 var også en r-sykkel da den kom, men ting forandrer seg jo med tiden, slik at den nå går inn under klassen sportstourer. 1993 ZX-6/ZZ-R 600 som jeg har har 98-100hk, mens ZX-6R fra samme årstall har noe mer. ZX-6/ZZ-R 600 går uansett veldig bra synes jeg. 0-100 går unna på 3,5 sek. ZX-6 er veldig god både på langtur og småkjøring. Den er lettkjørt også i bykjøring osv, og veldig komfortabel på lengre turer også! :) ZX-6R har litt mer foroverlent sittestilling og helt annet sete slik at den blir mer slitsom å kjøre i lengden.

Her er en ZX-6/ZZ-R 600:

kawasaki-zzr600-01-bikepics-164670.jpg

En til (min):

DSC02503.jpg

Og her er en ZX-6R fra 1995:

043.jpg

ZZ-R 600/ZX-6 kom i 1990. Den forble uendret til og med 1992. Fra 1993 fikk den ganske store forandringer og oppgraderinger både utseendemessig og teknisk, og har den vært uendret utseendemessig siden da utenom lakkering. Den har fått noen små tekniske justeringer på veien.

Bare å spørre om det er noe mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for utfyllende svar.

Ikke annet å vente enn at jeg var litt forvirret der, ganske like modellbetegnelser vil jeg si.

Da er det ZZ-R 600 jeg kommer til å satse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...