venture2076 Skrevet Mars 16, 2005 Skrevet Mars 16, 2005 Min 540 knirker vanvittig i alle dører ved enhver dump. Kan bli gal av det. Den er ikke spesiellt stiv, og helt orginal. Gått kun 80.000km. Noen tips til hva man kan gjøre?
Mirakulix Skrevet Mars 16, 2005 Skrevet Mars 16, 2005 Om det er plastnagler for å feste dørplatene i bilen din, så vil jeg anta at det kan fungere om du legger silikon sammen med plastnaglene i døren. Samt å kanskje anskaffe deg noe støydempende materialle som du kan legge inni døra.
Aguilera Skrevet Mars 16, 2005 Skrevet Mars 16, 2005 Hmm... hadde sånnt i min jeg også tidligere, knirket som bare det! Men så fant jeg ut at det var bare dørtrekket som va løst... det hadde hoppet utav festene et par plasser!
Gunnar Skrevet Mars 16, 2005 Skrevet Mars 16, 2005 Silikonspray? Funker bra på pedalene (ikke spray på trykkflaten! .. jeg snakker om greiene under).
Anne Skrevet Mars 16, 2005 Skrevet Mars 16, 2005 Knirking havner rimelig høyt på "hatlista" ! Det kan være slark i vinduene, men det kan også være mye annet. Siden du bor i Oslo, kan du jo ta deg en tur innom Jon Ekerhovd hos TPS som holder til i Ole Deviks vei 26. Antar han husker bilen min bedre enn meg, så du kan hilse fra henne med den sorte Z3 Coupèen. (Nei, jeg har ingen provisjon, men siden jeg ikke er så veldig teknisk anlagt selv, har jeg stor sans for folk vet hva de driver med og som kan fikse slike småting uten å samtidig tro at de kan få fri tilgang til bankkontoen min )
venture2076 Skrevet Mars 16, 2005 Forfatter Skrevet Mars 16, 2005 Driver Jon Ekerhovd med knirking eller?
Anne Skrevet Mars 16, 2005 Skrevet Mars 16, 2005 Driver Jon Ekerhovd med knirking eller? Nei, han knirker ikke så mye... Til det er han for ung! Det han (Og firmaet hans) imidlertid driver med er å skru og fikse på alt som har med bil å gjøre. Man må vel kunne anta at knirkingen din skyldes en ren mekanisk feil og der er han utrolig dyktig! Han er dessuten genuint interessert og det er en klar fordel når man skal lete etter slike småfeil som det uansett ikke kaster noe særlig av seg å utbedre.
espen lysholm Skrevet Mai 3, 2006 Skrevet Mai 3, 2006 Hei! Er det E39 du har så er det garantert den lille gummilisten som er øverst/på toppen av dørene. Når du lukker døra så dekker lista glippe mellom døra og karroseriet. Dette er standard problem på E39. Knirker noe for j..... Bruk ikke silikon, men fett på listen og vips så er problemet borte. Fordel å bruke fett som tåler litt avfetting etc.
venture2076 Skrevet Mai 4, 2006 Forfatter Skrevet Mai 4, 2006 Jeg har nå byttet til X3 og sliter med knirking nå også... Irriterende!
Wunder Skrevet Mai 4, 2006 Skrevet Mai 4, 2006 Hadde samme problem, løsning: et par runder sort gaffatape rundt beslaget som låsen i selve døra går i inngrep rundt når døra lukkes. Det fjernet all knirking hos meg
Maestro Skrevet Mai 4, 2006 Skrevet Mai 4, 2006 Jeg er også plaget med knirking på min E39. Det kommer kun fra venstre dør foran, men høres nærmest ut som om det kommer fra dørkarmen. Byttet dørlista i dag, men det hjelp heller lite. Får prøve med fett i morra...
touring Skrevet Mai 5, 2006 Skrevet Mai 5, 2006 silikonstift vart min redning,knirkfritt siste par åra no. Har du ikkje vo i fyllearresten,so har du ikkje drukke nok.
Jass Skrevet Mai 8, 2006 Skrevet Mai 8, 2006 noe så irriterende!!!!!! Jeg har også det jævla problemet i bilen min på høyre side. trur jeg skal ta en slegge og ................
segls Skrevet Mai 9, 2006 Skrevet Mai 9, 2006 det er problemer med de eldre pakkninger, det er kommet nye som ikke skal lage lyd så kjøp nye så er problemet borte koster nesten ingenting
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå