Gå til innhold

Jada, stemmer, rust..


Mangel
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har noen formening om hvor mye tid, pes og penger jeg må bruke for å få fjerna det her?

IMG_0050.sized.jpg

IMG_0051.sized.jpg

hvis jeg pusser det ned og får det lakka opp, hvor lenge holder det da? og ikke minst, hvor bra kan jeg få lakkinga til å bli i forhold til skille på lakken. (det er bakre hjulbue)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er desverre meget vanskelig og få bra , uten og bytte hele hjulbuen.

Både inner, og yttre.. dette koster brått opp i 7000kr... og når du har gjort det, kommer det på den andre siden ..

Enkleste er og skjere vekk ett gått stykke av hjulbuen, pusse det ned slik at du har 100% rent metall, det kan ikke vere den minste brune flekk der!

Så legge på stål plast, + masse masse tektyl på inner siden . Ta to lag med lakk + et med klar lakk over.. da holder det 1-2 år så er det like ille..

Det koster ikke mer en 400 kr , men det tar deg nok gode 5 timer med jobb..

Uansett, det er en kamp du er dømt til og tape, du vil etterhvert se rust på bakluken, lista med bakluken. døra ned + sidene mot framskjerm , så kommer kanalene. ja biler ruster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever bilen til et profft lakkeringsverksted. Der pusser de ned, tar all rusta, grunner og lakker opp slik at du ikke ser så godt forskjell. Hadde en kompis med samme prob. Der var hjulbuene bak valset, men arbeidet var dårlig gjort og lakken hadde sprukket. Da han leverte inn bilen, så lakkerte de opp bilen opp til "design-stripa" som går langs E36 på siden. Dette ble kun gjort på bakskjermene.... Ble utrolig bra resultat.

Noen over her som mete at du måtte bytte hjulbue? Er vel litt drastisk pga litt overflate rust? :wink: Så lenge det ikke er rustet igjennom så skal det gå greit...

Hadde tilsvarende rustflekk på bilen til dama oxo.... Blei bra etter lakkering det oxo... Der lakket de bare langs selve kanten på hjulbuen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok bytte/skjære ut hjulbuen ja. Hvis man pusser, for å så lakkere, blir det skille og kant. Også fordi man legger kanskje lakken dobbelt med den lakken som er der fra før (I "skjøten" der du har pusset.). Da vil man vel få en liten kul..

Skal gjøre det samme med min til våren, med begge hjulbuene bak, og bakluka. Bakluka er det jo bare å¨ta av da, så det er jo ikke noe prob.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok bytte/skjære ut hjulbuen ja. Hvis man pusser, for å så lakkere, blir det skille og kant. Også fordi man legger kanskje lakken dobbelt med den lakken som er der fra før (I "skjøten" der du har pusset.). Da vil man vel få en liten kul..

Hvorfor bytte ut? Ser dere de samme bildene som meg eller? Hos et profft bilverksted så klarer de helt sikkert å pusse ned, fjerne rusta og rette ut/sparkle for å lakke opp igjen...

Hvis en gjør dette selv så blir det mest sannsynlig skille....Men å begynne å skjære ut for det der.... :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på å barbere seg og skjære hodet av seg.. :wink:

Dette er en typisk sandblåsingsjobb. Eller det er iallefall det riktige å begynne med. Er det så ille at du blåser hull må det kuttes og sveises litt men i dette tilfellet er jeg rimelig sikker på at det blir bra etter en skikkelig sandblåsing etterfulgt av en god grunning, litt sparkel og lakk.

Masker ut til knekken i hjulbuen så vil det kanskje ikke vise så mye heller.

Går du til et lakkverksted og får fikset det vil du nok ikke se mye til skaden etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo egentlig ikke så mye men... Vansklig å si... Sjøten burde vel uannsett være der det syns minst... Tror nok kankjse jeg ville byttet den, da er man jo kvitt den? Don't shoot, if I'm wrong....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. hehe. det dær var jo bare småtteri..........

trenger ikke skjære bort hjulbuen pga det dær :shock:

gi meg 2 timer så er det lakk på :lol:

og til dere som mener at etter fiksing og lakking på lakkverksted så kommer det alltid tilbake etter 1/2 år!!! i såfall har dem ikke gjort jobben sin dær da.

som nevnt over er det ofte at det holder å kun lakke den kanten i hjulbuen. (aldri nye biler)

men din skade går for langt opp.

ang lakk så blir det lagt lakk ca 10/15 cm utenfor skaden, for at den skal

(flyte) seg sammen med org lakken så det ikke blir skille.

etterpå plir det lagt klarlakk på hele bakskjærmen din. så nå skille blir det ikke. ville nåk ligget på 3/3,5tusen for en slik jobb jeg.

så vist du tar go biln på lakkverksted så sørg for å se skikkelig på

resten av bilen om det er mere som trenger lakk...

blir billigere å ta alt i lag :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en som driver et meget annerkjent lakkerings verksted. pluss min far har jobbet med biler i over 10 år.. Den rusten du ser der kommer fra baksiden.. legger du tommelen på der og presser, knaker det stygt !! og det kommer små beter av.. Og stål plast har en lei tildens til og samle til seg vann, så hvis det går et lite hull i klar lakken der, så blir det ille !! Hjulbuen er jo et av de stedene som er mest utsatt !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusse rent, litt sparkel, pusse på nytt, boks grunning og 2 lag lakk. Rubbe lakkerte området etter ca 1 uke for å få vekk eventuell fargeforskjell og lakkstøv. Enkleste og billigste måten å gjøre det på hvis du ikke skal ha bilen på utstilling etter på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...