Gå til innhold

Lys, lykter og pærer

1985-e30
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har i dag vært innom Bryne Glass eller hva det heter og fått meg blinklys fremme til bilen i plexiglass og lurer på om det stemmer at en bare kan lakkere oransje pærer feks. sølv så blinker de oransj for det?? jeg lurer på om jeg har lest det her tidligere på forumet.... :D

litt reklame: jeg fikk plexiglasset helt gratis! det er service det...

Et til Spørsmål:

vet dere om det går an å få kjøpt røde pærer til baklyktene? og i så fall hvor.?

på forhånd takk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man får to oransje pærer OG sprayboks for under 50,- fra Biltema, så synes jeg ikke det er verdt å betale 250,- for et sett med "ferdige" pærer. Tenk, for 250,- kan du lage deg minst 12 sett med slike pærer... ;)

Og du har rett, 1985-e30. Du har nok lest om det her før. Kjøp deg et sett oransje blinklyspærer, så er det bare å spraye på et helt tynt lag med lys lakk. Siden du har plexiglass er det vel helt gjennomsiktig, så da kan det nok lønne seg å bruke chrom/sølv-spray, slik at den blir lik reflektorene.

Det ble slik på Chrysleren min:

IMAG0037.sized.jpg

På BMWen har jeg faktisk brukt alpine white II.. funker bra det også, for blinkerne er "hvite", ikke blanke.

Og ja, de blinker fortsatt oransje. Litt svakere enn originalt, men det er ikke særlig merkbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syes osram sine diadem pærer er veldig kule, disse blinker orange men hele reflektoren er blå ellers...

Disse er dyre men, må man så må man

http://www.astperformance.com/forhandle ... /index.php

Mye tøffe pærer, får et stili preg på bilen....

Helt enig med deg der. Har selv diadem pærer og er ganske fornøyd med dem. Får faktisk ganske mange komentarer for dem også.. Men de er dyr. Tror jeg betalte 270,- for to.. Men.. ALT for min bmw ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er enig med deg gunnar, hvis jeg gjør det på den billige måten blir det nesten gratis.. helt like nesten som noen jeg så til 300,- + frakt...

mn jeg vurderer å få blinklysene litt mørkere, for det var ikke så fint med helt klart glass.. viste litt for godt alt bak glasset....

så hvordan skal jeg gjøre det? sotepray? eller sotefilm? lurer på hvordan det kunne blitt med speilsoting.. nei!! hmmm.... :D

Takk for alle svar foresten...

Har akkurat nå fått på original M-tech frontfanger, det er rett og slett konge! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd hjemmelaget-metoden ved å spraye orange pærer, men resultatet ble ikke i nærheten av f.eks SilverVision. Dvs. det er lett å få dem til å se blanke ut, men så forsvinner jo 80% av lysstyrken i samme slengen.

SPP 55w nærlys, Philips SilverVision blinklys bak og LED foran og på siden:

CRW_0592.jpg

CRW_0601.jpg

187_8719_silvervision.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til han over her: Hvordan er lys styrken på disse LED pærene sammenlignet med de sølvfagede? Hvor kjøpte du LED pærer som lyser orange?

Har selv brukt hjemme metoden og må bare konkludere med at det ikke er tilfredstillende. Hvis det er sterk sol ute så er det såvidt man kan se at det blinker og det er direkte trafikkfarlig så jeg kan ikke anbefale den metoden lenger.

Vet at www.mobilsentrum.no selger både blanke pærer (billig) og LED pærer man kan bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til han over her: Hvordan er lys styrken på disse LED pærene sammenlignet med de sølvfagede? Hvor kjøpte du LED pærer som lyser orange?

Har selv brukt hjemme metoden og må bare konkludere med at det ikke er tilfredstillende. Hvis det er sterk sol ute så er det såvidt man kan se at det blinker og det er direkte trafikkfarlig så jeg kan ikke anbefale den metoden lenger.

Vet at ww.mobilsentrum.no selger både blanke pærer (billig) og LED pærer man kan bruke.

Jeg har LED-pærer som ligner på denne:

JS_1156.jpg

Blinklysene foran har 24 LED-lys i hver pære, de på siden har 4. Lysstyrken er akseptabel, men kan ikke sammenlignes med f.eks SilverVision eller andre vanlige lyspærer. På grunn av at de trekker mye mindre strøm så må det også monteres en motstand. Uten denne får jeg feilmelding på dashbordet og pærene blinker fort-fort. Jeg kjøpte dem fra USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for alle svar... jeg fant foresten ut at jeg ikke lenger trenger endre på de oransje pærene, for det ble alt for klart med rent plexiglass, så jeg skal sote glassene det blir finest på fangeren...

Har ikke fått noe svar på om noe vet om det selges rødfargede pærer til baklyktene noen plass..?? skal prøve å lage egne baklykter... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...