Gå til innhold

BMW + Williams = Usant?


 Share

Anbefalte innlegg

Williams looking out for new engine partner?

It is reported that Sir Frank Williams has kicked off the hunt for a new engine partner. According to speculation, BMW - not happy with Williams' progress since 2000, and the team not willing to sell a chunk - are looking into buying Credit Suisse's 65% Sauber share.

Hm... :-k Kanskje det blir slutt på samarbeidet mellom Williams og BMW..... :puppydogeyes:

(kilde = http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=79649 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker jo som Williams har slitt en del da. I minst et par av de foregående sesongene har det blitt hevdet fra flere hold at BMW-motoren har vært den sterkeste i sirkuset, men allikevel har Ferrari dominert. Det har vært snakk om stabilitets/aerodynamikkproblemer på Williams-bilene i flere år.. :?

Hadde vært moro med et mer "rent" BMW-team, men om Sauber er rette veien å gå vet jeg ikke helt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært moro med BMW F1 ja... Men tviler på at det bare er å putte en BMW motor i en Sauber å suse inn til første plass...

Men det kan jo hende BMW kjøper seg inn i Sauber og forsyner dem med motorene sine, og på denne måten presse Williams til å prestere bedre...

Men uansett har vel BMW kontrakt til 2007 eller noe sånnt tror jeg.... Blir jo rart nå når de går over til V8 i F1 bilene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at BMW motoren er den klart raskeste i F1, men det er også den tyngste.

Mener jeg leste et intervju med Theissen fra i vinter hvor han sa de nok hadde litt å gå på effektmessig i år, men at de mente de var meget bra på holdbarheten. Det er som kjent en god del regelendringer i år, så motorene må holde mye lenger. Effekten har derfor gått ned fra i fjor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...