Gå til innhold

Billigere forsinkring på 328?


Mangel
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som vet noe om hvordan det er med forsikring på e36 328 i forhold til 318is 320 og 325?

Hørte noe om at det var billiger, men jeg syntes det virka litt rart, det eneste kan jo være at det ikke finns så mange 328 på veiene i norge. Hvert fall ikke som mye ungt folk eier, siden de bare har 1 hest mer en 325 og 300ccm mer enn 325 som gjør dem dyrere å importere så derfor velger ungdom 325 fremfor 328...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at ungdom velger 325 i stedet for 328i må være at det er en eldre modell og dermed endel billigere i innkjøp. 328 er fortsatt litt for dyr. 328 coupe er endel rimeligere å forsikre enn 328 sedan av en eller annen veldig merkelig grunn.

På papiret har 328i bare en hestekraft mer men bunndraget er av en helt annen verden. :P

Tror det få av 328i i Norge fordi den var endel dyrere enn 325i! kostet godt over 600 000 i 1995!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja. Er ikke så mange av dem heller så det har vel kanskje ikke vært så vanvittig med ulykker med dem.

FÅr aldri bestemt meg for hva slags bil jeg skal skaffe meg serru... derfor jeg kikka litt på 328 siden jeg så det var billig forsikring.. men til gjengjeld så er ikke bilene så billige....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skadestatistikk er ett av mange parametrene som forsikringsselskapene bruker når de skal fastsetter premie men, heldigvis for noen av oss, leser de av og til statistikk som "fanden leser bibelen". At en bilmodell har hatt få skader kan bidra til å gi lavere premie (At det lave antallet skader skyldes at det samtidig finnes svært få eksemplarer av denne modellen på veien later til å ha liten eller ingen betydning...).

Auto er vanligvis en av de såkalte bransjene innenfor forsikring som selskapene tjener minst på og resultatene er gjenstand for en nøye gjennomgang hvert år. Betydningen av de forskjellige parametrene endres derfor fra år til år hos de forskjellige selskapene (Les; det selskapet som kunne tilby den mest gunstige premien det ene året er plutselig svært dyrt det neste).

Det er god grunn til å anta at de minst motoriserte utgavene av E36'en, som utvilsomt har vært en utbredt bil i enkelte belastede ungdomsmiljøer i en årrekke, har en svært "uryddig" skadestatistikk kombinert med en høy andel unge eiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...