stianosthus Skrevet Mars 20, 2005 Share Skrevet Mars 20, 2005 Har en E36 325i som fusker. Fusker kun når den er varm og kun etter at den er stoppet og startet igjen. Får rett og slett ikke turtall på den, står bare og putrer. Når den så har putret fra seg i ca ett minutt så er den helt fin igjen, helt til neste gang den stoppes og startes igjen. Noen som vet hva som er galt? LMM eller lambda? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Mars 21, 2005 Share Skrevet Mars 21, 2005 Dette regner jeg med ditt nermeste BMW verksted kan finne ut ved å bruke diagnose maskinen sin. Der kan de lese ut feilkoder på f.eks. om LMM etc er defekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Mars 21, 2005 Share Skrevet Mars 21, 2005 hm... En kamerat av meg hadde det problemet på en opel... Han skiftet tennplugger og ledninger også gikk det vekk... Mulig at det kan være noe lignende her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Mars 22, 2005 Share Skrevet Mars 22, 2005 burde prøve det NSS sier, jeg hadde oxo litt problemer med det på 323i motorn min og da kødda den når den var "halvvarm", når den var kald var det ikkeno problem og når den var varm var det heller ikkeno problem, men etter jeg bytta plugger så blei den helt fin hele tida, helt til den rasa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianosthus Skrevet Mars 22, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2005 Pluggene er byttet på service for 2000km siden. Nå begynte den faen meg å jage på tomgang også! Garantert luftmassemåleren Går det ann å rense den med ett eller annet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Mars 22, 2005 Share Skrevet Mars 22, 2005 hvis luftmengemålern din er samme som på e30 så kan du jo ta den av og sjekke om spjeldet går lett og måle om motstanden mellom noen av stikkene i pluggen øker jevnt når spjeldet åpnes sakte (husker ikke mellom hvilke det er ) Går også ann å justere den CO-skruen (umbrako skrue nede i et hull på hjørnet av LMM) men vet ikke om det hjelper med ditt problem, men det hjalp hvertfall når min bil begynte å jage på tomgang! I LMM er det også en temperatur-sensor som du skal måle en viss motstand over mellom et par av de pinnene i pluggen. Kjøp deg ei Haynes-bok, der står verdiene du skal måle, og hvor du skal måle! Men dette er jo bare hvis du har LMM med speld da, som på de gamle gode \:D/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå