E39-523 Skrevet Mars 22, 2005 Share Skrevet Mars 22, 2005 Et noe snodig problem det her, som jeg håper noen kan hjelpe meg med å få bukt med... Jeg har en irriterende plystrelyd fra klimaanlegget på min '97 523. Det som er veldig rart er at plystrelyden er svak ved kjøring rett fram. Med rattutslag til høyre forsterkes den, og med rattutslag til venstre forsvinner lyden.... Jeg VET at det er fra klimaanlegget, for når jeg skrur av dette, forsvinner også lyden! Hva i all verden er dette? Jeg hadde forøvrig bilen på service hos Autozentrum for et par uker siden, og nevnte problemet for dem. Når jeg kom for å hente bilen, sa de at de hadde luftet anlegget, og håpte det skulle bli bedre. Det har det ikke blitt.... På meg høres det ikke ut som støy fra vifta (lyden er uavhengig av viftehastigheten, med unntak av når den er skrudd helt av). Det KAN minne om lyd fra strømmende væske i et rørbend eller lignende, men jeg er ikke sikker. Forslag?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet Mars 22, 2005 Share Skrevet Mars 22, 2005 Det kommer ikke fra kompressoren da? Eller att ett av rørene har fått seg en knekk så gjennomstrømmningen er blitt litt redusert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjernes Skrevet Mars 22, 2005 Share Skrevet Mars 22, 2005 Jeg har fått en plagsom "elektrisk tikkende" lyd i fra AC kompressoren. Men den forsvinner ikke når jeg slår av AC`en da. Skal foresten klage på det da jeg har garanti på motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E39-523 Skrevet Mars 22, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2005 Det kommer ikke fra kompressoren da?Eller att ett av rørene har fått seg en knekk så gjennomstrømmningen er blitt litt redusert. Det er jo mulig....Vil dette påvirkes av rattutslaget? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet Mars 22, 2005 Share Skrevet Mars 22, 2005 Jeg vet ikke men kanskje blir kompressoren drevet av samme hjul som servopumpa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E39-523 Skrevet Mars 27, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2005 Dette skal jeg undersøke! Takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Mars 27, 2005 Share Skrevet Mars 27, 2005 Sjekk servoolje beholderen din. Er det lite veske i den, kan iallefall en lignende lyd forekomme. Vært forsøket.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sagen Skrevet April 15, 2005 Share Skrevet April 15, 2005 Har også fått en liten undulat i dashbordet mitt.... Plystrer svakt når ventilasjonen står på. Så vidt jeg hører, øker den i takt med viftehastigheten. Når vifta er av, er det stille... Noen tips på "undulat-likvidering"?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet April 15, 2005 Share Skrevet April 15, 2005 d er ett e39 syndrom. vifta må smøres\skiftes d er lagrene på den som plystrer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sagen Skrevet April 15, 2005 Share Skrevet April 15, 2005 Hmm... Vet du hvordan dette kan gjøres? Noe man kan få gjort selv? Eller må man demontere halve dasjbordet for å få det til? Hvor befinner disse lagrene seg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet April 15, 2005 Share Skrevet April 15, 2005 gadd aldri gjøre noe med d jeg for d var så utrolig lite. kom vel bare når jeg svinga til høyre mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sagen Skrevet April 15, 2005 Share Skrevet April 15, 2005 doh! Vel, har det ganske konstant jeg.... Så kommer til å bli helt undulat i hodet om jeg ikke får ordnet det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet April 15, 2005 Share Skrevet April 15, 2005 d er litt kjedelig da kanskje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BlueM Skrevet April 17, 2005 Share Skrevet April 17, 2005 Hadde dette problemet jeg også... Hos meg var det bare ventilasjonsspjeldet til dysen døren foran på førersiden som ikke var helt 100%. Jeg har så langt bare omgått hele problemet de gangene undulaten kommer ved å åpne spjeldet helt opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå