napapakkis Skrevet Mars 23, 2005 Share Skrevet Mars 23, 2005 Veit noen om ca pris for en vifteclutch? trenger å bytte ut den nå... veit noen om problemer den lager eller hva som blir bedre etter at jeg bytter den ut.. Fordi en feil er varmeanlegget, den blir aldri varm nok også er det turtelleren... vifta følger turtellerens hastighet og stopper aldri.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Mars 23, 2005 Share Skrevet Mars 23, 2005 Du kan jo sjekke nettbutikken til GS. Ordet du leter etter er kanskje viskosekobling.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet Mars 23, 2005 Share Skrevet Mars 23, 2005 Vifta stopper nok når motoren stopper Vanligvis er problemet at vifta ikke starter skikkelig. Jeg tipper det er termostaten din som er defekt og at vifta er helt i orden. Jeg ville sjekket det først.. motoren vil nok bli varm nok tiil å få varme i varmeapperatet selv om vifta går! (hvis ikke det er _jævlig_ kaldt ute). Er slangen inn til /og/eller radiatoren varm etter litt kjøring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
napapakkis Skrevet Mars 23, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2005 men jeg har spurt 2 bilmekanikere og de mener det er vifteclutchen som skal skiftes og den heter det ja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet Mars 23, 2005 Share Skrevet Mars 23, 2005 Hvorfor spør du da? Kjøp ny viftekløtsj og kom krypende tilbake etterpå Jeg tror deleskifterne du har snakket med tar feil. Noen ganger SKAL faktisk viften gå, for eksempel om bilen står stille en stund, og varmen i varmeapperatet skal fremdeles være der. Hvis ikke du gidder å sjekke om slangene og radiatoren er varm, så forstår jeg ikke hvorfor du spør om råd. Dette tar deg 2 minutter og sparer deg sansynligvis 1500 kr. En test av hvordan viftekløtsjen fungerer er å rulle sammen en avis å stikke den inn i vifta på tomgang, stopper du vifta er kløtsjen for slakk, kapper du opp avisa er klutsjen helt i orden (dette forutsetter god og varm bil som har stått stille litt) I ditt tilfelle så ville jeg tatt testen på kald motor, og hvis avisa blir spist opp på kald motor så skal jeg være enig med deleskifterne som påstår at den er defekt. Har de rett skal jeg spise hatten min.. Jeg har ingen hatt, men jeg kan spise en post it, hvis det hjelper. Men sjekk om radiatoren blir varm før den skal.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_fannrem Skrevet Mars 23, 2005 Share Skrevet Mars 23, 2005 Hvis viskosekoblinga er gåen så blir motoren for varm ved tomgang. Tror du må sjekke termostaten din jeg hvis du sliter med at det ikke kommer varme ut av varmeapparatet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
napapakkis Skrevet Mars 23, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2005 ok jeg skal sjekke det opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå