totto Skrevet Mars 25, 2005 Share Skrevet Mars 25, 2005 Har en 5201a 1999 modell. Av og til får jeg feilmelding (indikatorer for feil med eml og asc tennes) med påfølgende tap av mottorkraft. Det jeg da må gjøre er å stoppe bilen, slå av motoren og vente noen sekunder. Når jeg da starter bilen fungerer alt som det skal igjen. Dette høres rart ut , men problemet er størst når det er fuktig ute (regner). Er det andre som har dette problemet? Hva er årsaken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet Mars 28, 2005 Share Skrevet Mars 28, 2005 Har en 5201a 1999 modell. Av og til får jeg feilmelding (indikatorer for feil med eml og asc tennes) med påfølgende tap av mottorkraft. Det jeg da må gjøre er å stoppe bilen, slå av motoren og vente noen sekunder. Når jeg da starter bilen fungerer alt som det skal igjen. Dette høres rart ut , men problemet er størst når det er fuktig ute (regner). Er det andre som har dette problemet? Hva er årsaken? Problemet er trolig gass-spjeldet og det må byttes Grunn til at ASC begynner å lyse samtidig er at gass-spjeldet er det som regulerer pådraget(elektrisk styrt) for å hindre bilen i begynne å spinne.Eml tennes da pga feil avgasser.Ta korttest hoss en BMW-forhandler så kan de slå det fast Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Mars 28, 2005 Share Skrevet Mars 28, 2005 Hadde noe av det samme hos meg. ABS og ASC lampene lyste samtidig. BMW-verkstedet fant ikke ut av det. Men lysene har ikke kommet på igjen i ettertid og alt funker så da er det vel greit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå