Gå til innhold

tips om fotografering


R Andersen
 Share

Anbefalte innlegg

hei, skal nå ta ut bilen for sommeren, og tenkte å ta noen bilder av den, da jeg har tenkt til å selge den.

hva skal jeg gjøre for at bildene skal se best ut, eller så bilen ser best ut på bildet? :roll:

bilen er svart, så lys bakgrunn er vel kanskje å foretrekke?

har bare ett vanlig digitalkamera.

på forhånd takk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen tips:

1. Det viktigste av alt; nyvasket bil, utvendig og innvendig.

2. Finn spennende vinkler å knipse fra.

3. Ikke la bilen være som et frimerke stort objekt på bildet, men gå close innpå. (Anbefaler deg å finne inspirasjon på bilsider, bl.a. BMW.no)

4. Det er en liten utfordring å ta bilder av mørke biler da kontrastene gjerne forsvinner. Med det mener jeg at detaljer blir borte.

Slik løser du dette: Bruk av blitz, ta bilder mot en nøytral (gjerne grå, hvis du tar bilder mot solen eller andre lyse bakgrunner vil dette forverres) bakgrunn, parker opp mot en hvit vegg (som reflekterer lys mot bilen din), bruke Photoshop (el.l.) for å fikse dette digitalt.

5. Ta ekstreme nærbilder av f.eks. lys, BMW merke, felger, hjulbuer. (Det du synes er lekkert og spennende på bilen din).

6. Ta gode bilder fra interiøret også, dette settes gjerne stor pris på. (Igjen, hent inspirasjon fra bilsider, kan være vanskelig å få det like bra uten vidvinkel, men bruk null zoom og gjør ditt beste)

Håper dette var til hjelp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen er svart, så lys bakgrunn er vel kanskje å foretrekke? har bare ett vanlig digitalkamera.

Jeg har svart bil og svart hund og begge deler er vanskelig å ta fine bilder av.

Jeg synes bildene blir best når de tas i sollys (Men selvfølgelig ikke i motlys) mot en relativt lys bakgrunn, men gjerne med litt farge på hvis du forstår hva jeg mener.

Bilder blir også nesten alltid finere jo tettere innpå du tar dem. Bruk også gjerne stativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...