Gå til innhold

Sensasjonelt T. Rex-funn


 Share

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=271494

Tyrannosaurus rex-fossilet skal være 68 millioner år gammelt, men det oppsiktsvekkende er at forskerne likevel har funnet mykt vev i fossilene.

Ifølge DPA inneholder funnet åpenbart intakte celler og blodkar. Det gjør at forskerne også kan håpe på at det er mulig å finne dinosaurens DNA - selv om det egentlig ikke skulle være mulig etter så lang tid.

:D T-Rex lives again.... :P Om de hadde klart å klone en T-rex dino hadde vært sååååååå drit kult...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe joa.... :D

Her er noen fakta:

- Lengde: ca. 12,4m

- Høyde: ca. 4,6m-6m

- Vekt: 5-7 tonn

Mantyran.GIF

T-Rex har som regel 50-60 tenner som er ca 23cm lange :P En fullvoksen dino kunne fortære ca 250kg kjøtt i et eneste jaffs... :shock:

Og de regner med at den kunne løpe i en fart av 15mph (ca 24km/t)

Den kan jo med hell brukes som politihund :wink::roll:

lw14.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt problemer med relasjonen mellom dette funnet og BMW, men det spiller jo for så vidt ingen rolle... :wink::lol: (Vi hadde jo blitt en smule ensporet hvis vi ikke interesserte oss for noe annet enn bil... :P )

"Ny" T-Rex? Nei, ellers takk! Hverken Coupéen eller jeg takler større dyr enn elg. :P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare BMW her nei... :D

Selv om jeg ikke har skrevet så mye, har jeg jo fulgt med lenge da... :wink: (Ble medlem ikke så veldig lenge etter Gunnar faktisk!)

Har absolutt ingenting imot at det skrives om andre ting, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...