Gå til innhold

Vibrasjon på tomgang 520i


P. Felgen
 Share

Anbefalte innlegg

Prøvde en E34 520i for litt siden. Er jo på jakt etter en "ny gammel" bmw. Det var imidlertid en ganske solid vibrasjon når motoren gikk på tomgang på denne bilen. hele bilen ristet som bare rakkeren. Vibrasjonen ble mindre merkbar ved gasspådrag. Hva kan denne vibrasjonen skyldes? Selger mente det bare var snakk om en liten justering på et bmw verksted, så ville denne vibrasjonen forsvinne. Fikk også beskjed om å ikke gi noe gass ved oppstart av bilen. Fordi da ville det bli umulig å få start på bilen. Er dette også normalt for sekserene til bmw? Dessuten virket bilen utrolig slapp, min gamle 518I virket jo sprek som en fole i sammenlikning. Trodde en 520i skulle ha litt mer futt. Er det noen som har noen formeninger om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkelig risting kan joi være motorfestene eller vist ikke kald start dysa funker så kan vel dette og skje, muligensfalskluft. man skal jo ikke gi gass på en innsprøytningsmotor når du skal starte men bilen skal starte vist du gjør d og. virket veldig merkelig. kanskje pluggene er veldig dårlige siden han sliter med dette så de ikke tåler og bli våte?? vilken modell var d?? 24 v eller 12v, 12v er vel noe slapp vil jeg tro men skal uansett gå bedre enn en 518 vist du ikke hadde en e28 da denne bilen er noe lettere. men d virket som en sliten motor kanskje?? tror jeg ville sjekket litt med registrerte km stander på forskjellige eu kontroller og div. tror kanksje du får den infoen på biltilsynet. :) lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en 93 mod jeg prøvde, så den burde ha 24 ventiler. oppgitt km var i overkant av 245 000. Men tåler ikke disse motorene litt km? eller begynner de å bli utslitt ved slike kjørelengder?

Begynner egentlig etterhvert å vurdere om jeg heller skal fleske til og gå for en e39.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en 93 mod jeg prøvde, så den burde ha 24 ventiler. oppgitt km var i overkant av 245 000. Men tåler ikke disse motorene litt km? eller begynner de å bli utslitt ved slike kjørelengder?

Kommer ann på hvordan den har blitt behandlet det..

Om slitedeler osv har blitt byttet ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...