Gå til innhold

Solfilm

Maverick
 Share

Anbefalte innlegg

Good morning bimmerdudes!

Jeg vurderer å få montert solfilm på min 520T. Noen som har erfaring med dette? Holdbarhet, type solfim mm?. Sjekket prisen i Norge og det ligger rundt regnet på ca NOK 6.000,- for bakdørene og bakover. Kontaktet et firma i Sverige og de skulle ha SEK 3.400 (ex moms)! Skulle bli ca NOK 3.000. Men så var det dette med forskjellig kvalitet. Setter stor pris på om noen kan dele med sine erfaringer.

Grunnen til ønske om solfim er at jeg har en 1-åring som ikke er så glad i sola når han kjører bil og jeg nekter plent å sette på allskens solskjermer med Donald Duck o.l. =;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha solfilm på min bil jeg også, men kommer til å forsøke montere dette selv med hjelp av en kompis. Kommer til å bruke filmen til BilXtra, som jeg forstår er ganske bra. Synes det er utrolig svindyrt å få lagt filmen proffesjonelt... :evil:

Er det forresten noen som vet hvordan man demonterer dørtrekkene på E39? Det er jo en "list" over selve dørtrekket. Er det mulig å kun ta av denne, eller må hele dørtrekket av?

Skal ha film helt frem, så kommer til å kjøpe en del film. Da kan man prøve og feile litt. For tre ruller à 1,5m koster det ca 500 kr. Verdt å prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good morning bimmerdudes!

Jeg vurderer å få montert solfilm på min 520T. Noen som har erfaring med dette? Holdbarhet, type solfim mm?. Sjekket prisen i Norge og det ligger rundt regnet på ca NOK 6.000,- for bakdørene og bakover. Kontaktet et firma i Sverige og de skulle ha SEK 3.400 (ex moms)! Skulle bli ca NOK 3.000. Men så var det dette med forskjellig kvalitet. Setter stor pris på om noen kan dele med sine erfaringer.

Grunnen til ønske om solfim er at jeg har en 1-åring som ikke er så glad i sola når han kjører bil og jeg nekter plent å sette på allskens solskjermer med Donald Duck o.l. =;

Jeg betalte vell ca.5-6000,- for solfilm på alle rutene utenom frontruta. Filmen het panther 3M som er en ganske dyr solfilm men den holder seg bra da.

Jeg fikk gjort det hos http://www.jangustavsen.no/ og de tok ut alle rutene når de utførte jobben. Det ble proft! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte BilXtra-filmen på Chrysleren min. Fungerte helt fint det, men det gjelder å ta det rolig. Problemet på BMWer er at man har disse svarte klumpene rundt hele kanten av vinduet, pluss at det er rammer rundt vinduene (ikke på Coupéene da..), det var det ikke på noen av sidevinduene på Chrysleren.

Har hørt mye bra om 3M-filmene, så hvis du finner noen i Sverige som bruker de er du sikkert ganske "safe". Leveres vel ofte med mange års garanti også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg har gjort er å ta ut alle rutene for å legge på solfilm. og da får du topp resultat, med salovann og tålmodighet!!!

foruten demonteringen er det jo en helkvelds kos i sofan når filmen legges og:wink:

men er jo en del arbeid da, men sparer 4/5 tusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ut alle rutene? Nå begynner det virkelig å verke i tommeltottene. :?

hehe. lett for meg å si kanskje siden jeg gjør det dagli da menne......

når dørtrekket er av, så er sidevinduet bare festet med et par skruer eller klips i en skinne den ligger i. ta av di og ta bort hele pakningen rundt vinduet. er bare å dra den ut. mulig du må ta av den skinna som ligger på utsiden av ruta og. (varierer) den er som regelt bare klipsa på plass, i verstefall en skru i frem og bakkant. vips... bare å løfte ut ruta!

er ikke vanskelig. tar bare litt tid vist du ikke har gjort det før.

men blir jo pent da. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte BilXtra-filmen på Chrysleren min. ...

Visste du at Chrysleren din holder til i Lillestrøm nå om dagen? 8)

Vet den holder til litt nord for Oslo et sted ja. :)

Vet også at den er begjært avregistrert for 3-4 uker siden pga. manglende EU-kontroll. Gav kjøper beskjed om at den måtte inn i løpet av januar. Menmen, den er omregistrert, så det er ikke mitt problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte BilXtra-filmen på Chrysleren min. ...

Visste du at Chrysleren din holder til i Lillestrøm nå om dagen? 8)

Vet den holder til litt nord for Oslo et sted ja. :)

Vet også at den er begjært avregistrert for 3-4 uker siden pga. manglende EU-kontroll. Gav kjøper beskjed om at den måtte inn i løpet av januar. Menmen, den er omregistrert, så det er ikke mitt problem.

He he, det vet jeg ingenting om... Står på naboplassen til en kompis av meg. Så ut til å være i god stand hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...