kjelli84 Skrevet Mars 29, 2005 Share Skrevet Mars 29, 2005 på min e30 84 mod.. så har eg litt prob.. den starter fint, men må holdes over 2000rpm for ikke å stoppe. den ryker jævli ut av eksosen. og "manometeret" eller ka det heter?? inni displayet ligger i allefall nåla på over 2 liter per mil... kan dette tyde på tett returslange?? for det har vore likt på alle motorene eg har montert i denne bilen. for viss returslangen er tett så blir det vel overtrykk og alt for mye bensin blir sprøytet inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Mars 29, 2005 Share Skrevet Mars 29, 2005 tja d kan vel kanskje være d ja. fyr opp trykkluft og blås. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjelli84 Skrevet Mars 29, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2005 andre tips motas med takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet Mars 30, 2005 Share Skrevet Mars 30, 2005 det med at nåla går over 2l mila er normalt, slik er det hos meg og, gir du litt mer gass ser du at den viser rett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Mars 30, 2005 Share Skrevet Mars 30, 2005 Syns det minner om luftmengdemåleren.................... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjelli84 Skrevet Mars 30, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 30, 2005 det med at nåla går over 2l mila er normalt, slik er det hos meg og, gir du litt mer gass ser du at den viser rett. er jo akkurat likt uansett kor mye gass eg gir.. bilen går jo bare i 5 min så stopper den (drukner jo) det er ikke luftmengde måleren som er galen!! det har eg sjekket. det blir jo overtrykk i bensin slangene . så da må det ver tett en plass.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mars 30, 2005 Share Skrevet Mars 30, 2005 For meg høres dette ut som om du trekker falskluft et sted. Prøv å spray på startgass rundt omkring...da utelukker du ihvertfall en god del. Gummibelgen mellom gasspjeld og luftmengdemåler er en utsatt del. Hadde noe av det samme problemet en gang, da var det pakningene til innsuget som ikke var tette. Når du gir på turtall, fusker den da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjelli84 Skrevet Mars 30, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 30, 2005 hadde bilen nede på verkstedet i dag.. datenkte eg skulle bytte olje.. skrudde ut bunnpluggen... da fosset det ut bensin. ca 15liter eller noe.. helt jævli.. så i morgen får eg fylle litt olje nedi sylindrene slik at veggene får olje film.. er jo null komp nå.. fy faen bmw asså. var jo bedre når eg kjørte alfa romeo. va litt mindre feil da ja.. hehe noen som vet koffor hele motoren kan ha blitt overfylt med bensin?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Mars 30, 2005 Share Skrevet Mars 30, 2005 Dysene lekker? Evt. de stenger ikke som de skal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Mars 30, 2005 Share Skrevet Mars 30, 2005 tetningsringene på stemplene! kan vere det lekker bensin forbi der men kossen er kompen til vanli? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjelli84 Skrevet Mars 31, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2005 merkeli at det har blitt sånn da.. har jo ikke koblet noe feil. og motoren har stått kun 2 månder i ro i en krasja bil. den krasja bmw`en er en av di mest strøkne som har rullet på veien her i distriktet, motoren er veldi godt tatt vare på. men det kan jo komme av at eg hadde et aent ledningsnett på først slik at dysene var konstant åpne, full spyling og vips så er hele motoren drukna. skal ned i dag å fylle litt olje i sylinderne for å få opp kompen igjen.. oljefilmen er jo vasket bort av bensinen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå