Kure Skrevet Mars 30, 2005 Share Skrevet Mars 30, 2005 Ja da var tiden inne for å ta for seg Påskens skader /problemer. Her om dagen var min samboer ute å kjørte men bilen min. Rundt en litt smal uoversiktelig sving møtte hun en annen bil. Og nettopp der ligger det 2 stk rimlig store steiner i på veiskuldra. Resultat: 2 stk vraket felger og dekk. dekkene var bare 4 mnd gamle og kostet ca 1700,- pr stykk, felgene var orginale 16 toms Bmw felger . Ikke nok med det, etter å har fått på andre felger, så begynner bilen brått å koke. Har byttet termostat og sjekket alt av slanger og lekasjer. Men koker gjør den enda. Kanskje det kan være vannpumpen, men ganske utrolig at dette skulle begynne akkurat når samboeren min kjørte over de to steinene. Men jeg skal bytte vannpumpa så for vi se. Men nok om det. Jeg tok kontakt men kommunen for å høre hvordan det er men skader på bil etter "dårlig" vei. Etter noe venting fikk jeg snakke med en egentlig hyggelig kar. Jeg forklarte da saken om steinene, men rakk ikke engang avslutte forklaringen før jeg ble avbrutt av kommune karen. "hvor oppstod skaden?" sier han, og jeg forklarte. "nei der er det ikke blitt meldt inn noe slik skade på veien, og siden ikke saken er meldt inn, er ikke kommunen ansvarlig" var avsluttningen hans. Altså siden ingen andre hadde meld inn disse steinene til kommunen før min samboer kjørte på dem, så får jeg ikke en krone. men neste person som eventuelt kjører på steinene vil få erstatning, siden jeg meldte i fra Jeg kunne jo har godtatt at kanskje steinene ligger litt på siden av veien, og at jeg derfor ikke har noe krav på erstatning. Men ikke en slik forklaring jeg fikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Mars 30, 2005 Share Skrevet Mars 30, 2005 Prøv å gå videre med det, til søksmål eller noe... Er du heldig får du erstatning da. Egentlig litt sykt når andre folk må melde inn først... Er jo alltid noen som må finne skaden først da, og det var visst samboern din. Max uflaks påske for deg da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet Mars 30, 2005 Share Skrevet Mars 30, 2005 aah.... sinnsykt irriterende... og virkelig kjiiipt! Opplevde noe lignende i vinter, ble bare ikke så dyrt.. en brøytebil hadde brøytet opp den høye kanten (snakker 30-40cm) rett over veien.... og ser ikke slikt så godt i mørket, så den dro av hele leppa (som blei splintra) pluss at fangeren sprakk.... hadde brøytebilen vært i nærheten hadde det jo vært en grunn, men var ingen på flere km. avstand.... Synd sånne feil skal ødelegge for så mye og mange.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Mars 31, 2005 Share Skrevet Mars 31, 2005 Hadde problemer med at min gikk varm . Da var det en føler som hadde røket! Fikk byttet vanpumpe+radiator+termostat . var inne 3 gannger før de fant den virkelige feilen . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå