Gå til innhold

Bensin måler


SteffenK
 Share

Anbefalte innlegg

Bensin målern på BMW'n min har streiket. Den funker ikke.. Så nå har jeg ikke peiling på hvor mye bensin jeg har.. Ganske travelt. Prøver jo å holde sånn ca kontroll på det da, men ikke så lett. Så det jeg lurte på var om noen vet om noen måter jeg kan sjekke hvor mye bensin jeg har? Bare til jeg får fiksa det.. Kansje det er ett teit spørsmål men jeg har ikke så mye peiling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takk for svar :) Er så blakk for tiden, har ikke råd til å fylle full tank! Men hva er det som kan være galt forresten? Bensinmåleren og termostatgreia funker ikke, speedometeret detter ut av å til også, men kommer som regel på igjen ganske fort. Håper det ikke er noe dyre greier..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takk for svar :) Er så blakk for tiden, har ikke råd til å fylle full tank! Men hva er det som kan være galt forresten? Bensinmåleren og termostatgreia funker ikke, speedometeret detter ut av å til også, men kommer som regel på igjen ganske fort. Håper det ikke er noe dyre greier..?

Stikk en pinne nedi å bruk den som peilepinne.

Er det ikke bare ei sikring som har gått siden både bensin og temp ikke fungerer? Det var det på min E28.

Speedometeret går på klokka på bakakslinga. Det er en kobling med to ledninger bak på den klokka som gjør at speedometeret fungerer. Sjekk den! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk km tellern, anta at du bruker 1 liter på mila (du bruker nok mindre, med mindre du bare bykjører) så regner du deg bare ut derfra hvor mye bensin du har igjen...

anta at du er tom for bensin neste gang du fyller, fyller du 20 liter nuller du ut tellern og vet du kan kjøre 20 mil før du må fylle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...