Gå til innhold

Her er min Hartge Turing


Hva synest dere om e30 turing??  

43 stemmer

  1. 1. Hva synest dere om e30 turing??

    • Pen
      24
    • Stygg
      2
    • Helt okei
      18


Anbefalte innlegg

OK! Men er bare veldig nyskjerrig, er det snakk om en oppborret versjon?

De versjonene jeg har sett av M20en som har fått mye trimming ligger på rundt 220HK, og det er ikke akkurat en enkel vei dit.

For å få 260HK fra en slik motor må vel hele toppen optimaliseres, bunnen omarbeides nøye (balanseres osv.) andre stempler osv. Datasprut må vel inn i bildet. Individuelle innsugspjeld er det kanskje? Det er jo relativt store begrensinger ettersom det er bare 12 ventiler her også. Jeg ser det at selv M30B35 er vanskelig å få mer enn 290HK på og den har jo mye større slagvolum enn en M20 i utgangspunktet.

Hvordan er kjørbarheten på en M20 med 260HK? Spesielt når den ikke er overladet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
På generelt grunnlag må jeg si at E30 touring er vellyket på de fleste punkt utenom bakluka..

det er bare ufattelig talentløst hvor liten åpningen er..

Årsaken til den lille åpningen er vel rett og slett at BMW egentlig aldri tenkte på å lage touring av E30. Men en som jobbet ved en BMW-fabrikken hadde en E30 sedan og fikk behov for mer bagasjeplass når barn nr 2(?) kom til verden, så han bygget rett og slett om sin 4-dørs bil til stasjonsvogn! På denne, som da må kalles prototypen så var ikke nummerskiltet engang festet til bakluka. Da de høye herrer i München fikk høre om garasjeprosjektet hans, ble bilen hentet og bragt til fabrikken. Med noen forandringer, og litt mer profesjonell produksjon så så vips E30 touring dagens lys!

Nå irriterer det meg selvsagt grønn at jeg ikke husker hvor jeg leste dette slik at jeg kan oppgi kilde til denne historien som nesten er for god til å være sann! :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...